Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Träffa sonens flickvän

När på dagen och hur länge? Ska ni bjuda på lunch, fika, middag?

Var nyfiken på henne, fråga saker om jobb, intressen, bakgrund.  Kom med följdfrågor.  

• Anonym (?)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-12-23 08:01:53 följande:
    De kommer på eftermiddagen, mer vet jag inte.
    Rädd för att min son kommer tycka att jag är för på. Jag har frågat honom om henne för att få lite koll men han vill inte säga något. Är ärligt talat rädd att det handlar om att vi är för enkla människor och att han skäms.
    Då frågar du först sonen om de vill ha middag.

Sen tar du ett beslut, gömma dig som din mamma eller riskera att vara för på.  
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-12-23 08:16:58 följande:
    Är det fel att fråga om hennes egen familj? Verkar det intresserat eller nyfiket? Utbildning? Vad hon arbetat med? Vad hon gör på fritiden? Om hon rest?
    Kan man skämta om saker? Ska jag berätta om mig själv?
    Herregud vad svårt!
    Allt ovan är ok om det frågas med respekt och med positiva följdfrågor.  Samt slut med ett ämne om du märker att det är obekvämt. 

Dåligt
    D: Vad jobbar du med?
    H:Städerska
    D: Oj vilket tråkigt jobb.  Är det inte bara outbildade.som jobbar med det?

Bättre
    D: Vad jobbar du med?
    H:Städerska
    D: Spännande.  Det skulle aldrig jag klara, man måste vara noggrann och effektiv samtidigt.  Var jobbar du, på något företag eller hemma hos privatpersoner?  
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-12-23 08:48:31 följande:
    Nedvärderande skulle jag absolut inte vara men vet att jag kan ta över och prata för mycket när jag är obekväm. 
    Vet att min son träffat hennes föräldrar ofta och att de nu vill träffa oss för att hon sagt att hennes föräldrar undrat varför de inte varit här. Det sa sonen när han frågade om de kan komma på lördag. 
    Lyssna på henne och låt henne pratat. Svar sen utifrån vad hon sagt.
  • Anonym (?)

Bra förslag ovan, bjud på dig själv. Berätta om ditt jobb, dina fritidsintressen, julfirande osv

Svar på tråden Träffa sonens flickvän