Träffa sonens flickvän
Jag undrar lite över vad du och sonen har för relation egentligen?
Du kanske behöver bygga upp din och din sons relation på ett annat sätt. Vad vill han ha ut av er relation?
Även om du säger att du har gjort allt för honom så kanske han egentligen vill ha en annan slags relation.
Du kanske tänker att ni ställer upp på allt och jag tvivlar inte på dina intentioner till att vilja göra allt för honom men han kanske vill ha en annan slags relation. Något verkar ju skava er relation som du verkar ha lite svårt att förstå och något som han verkar ha svårt att förklara på ett sätt så du kan förstå.
Jag vet flera föräldrar som tror att de kan fortsätta ha en relation med sina barn utifrån iden om att de som föräldrar står över sina barn. Det blir en barn - vuxen relation som inte riktigt bygger på lyhörd för varandras behov. Jag tänker att han inte heller borde ta er för givet. Men när man har inlett en relation där man inte kan prata om sina behov och känslor så kommer de ut i kommunikationen på ett otydligt sätt.
Jag kanske är helt ute och cyklar men tycker det verkar som han vill frigöra sig. Ni verkar inte ha en så bra relation? Förhoppningsvis vill han nu sträcka ut en hand i att ni ska försöka kommunicera.
Förhoppningsvis kan flickvännen bli ett led i att du och din son får en bättre relation.