-
-
Svar på tråden Svartsjuk på min gifta älskarinna
-
Tack för dina tankar. Jo det låter vettigt det du säger. Sen är man ju olika. Min självkänsla kanske inte varit den bästa på de här områdena, av olika anledningar som går långt tillbaka i tiden. En del är mer stabila och kan hantera en sån här situation, och det är det jag tänker att jag borde kunna. Men när det går till en viss gräns, att det helt enkelt gör för ont, så tänker jag att jag måste ta ansvar för situationen på ngt sätt. Men jag kanske ska försöka ändå, ta hand om de där jobbiga känslorna och fortsätta. Men ja, det är inte helt lätt.
-
Jag frågade om hon haft sex sista tiden, och då brukar hon svara att hon typ motviligt haft det, men att det var kärlekslöst och jobbigt. Och jag tror henne. Det var kanske det jag ville höra nu. Men nu skrev hon att det var bra.Anonym (Hejduhej) skrev 2024-12-25 12:12:53 följande:*Lämna sin man
-
Tack för dina tankar. Jo det låter vettigt det du säger. Sen är man ju olika. Min självkänsla kanske inte varit den bästa på de här områdena, av olika anledningar som går långt tillbaka i tiden. En del är mer stabila och kan hantera en sån här situation, och det är det jag tänker att jag borde kunna. Men när det går till en viss gräns, att det helt enkelt gör för ont, så tänker jag att jag måste ta ansvar för situationen på ngt sätt. Men jag kanske ska försöka ändå, ta hand om de där jobbiga känslorna och fortsätta. Men ja, det är inte helt lätt.Anonym (Erfaren man) skrev 2024-12-25 11:56:39 följande:
Hej där. Ja som du själv är inne på så är du just nu inne i en roll som skiljer sig stort från den du hade då du var gift. Nu är du singel och redo på ett helt annat sätt men samtidigt så blir också ditt manliga ego aningen tydligare här och det är nog bara normalt. Frågan är hur du skall hantera din situation? Avbryta relationen, gå vidare och komma överens om att du inte vill höra om hennes sexliv, eller acceptera att hon har ett dubbelt sexliv, vilket du också har haft, viktigt att notera.
Men? vill här samtidigt säga att du kan ha mycket att vinna på att inte ta upp detta och stöka till det i er relation. Viktigt också att inte komma med krav på att lämna, även om hon tagit upp det. Lev i stället, träffas när ni träffas, njut och håll kontakten. Sen kan jag säga av egen erfarenhet att jag har själv lärt mig mycket och utvecklat både mitt eget och gemensamma sexliv med en öppen dialog där kvinnor varit öppna med sina erfarenheter på ett mer djupare och tekniskt plan. Det innefattar även älskarinnor som beskrivit trots dåliga relationer att just sexet stundom varit riktigt bra sex! Var lite nyfiken istället, ställ frågor, släpp lite på konventionerna, det är mitt råd.