Inlägg från: Anonym (Alla längder....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alla längder....)

Har ni kvinnor kort kjol?

Kort, lång, mittemellan.

Anonym (svinkallt) skrev 2024-12-27 13:33:08 följande:

Märklig fråga mitt i smällkalla vintern.

Varför då? Det är ju inte så att man går barbent vintertid bara för att man har kjol. 

Jag brukar ha 50den leggings eller fleecefodrade leggings. Är det riktigt kallt har jag först nylonleggings och sedan fleeceleggings. Benen är inte heller det man brukar frysa lättast om så ser man bara till att fötterna och överkroppen är varm så går är det sällan några problem med kjol vintertid. Värre med jeans om det är kallt. 
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-12-27 14:18:05 följande:
    Du måste skämta. 50 är supertunna. Jeans är betydligt varmare, och nej, att "man inte brukar frysa lättast om benen" är ju rent struntprat. Låter som någon som aldrig haft kjol, men som tycker att det är najs när kvinnor har det. Jag har haft kjol under vinter i hela mitt, i 100 denier dock, och alltid frusit. Provade jeans i år och kommer aldrig gå tillbaka. Det är enormt mycket varmare. Enormt!
    Eh, jo jag har haft kjol vintertid sedan gymnasiet och är snart 50. Nej, 50 är inte supertunna tycker jag. För mig, och många med mig, är inte benen det första man fryser om. Det är därför det finns de som kan gå helt barbenta i tex kortbyxor mitt i vintern. 

Det enda som jeans är bättre på är när det blåser men det är knappt. Som en person med köldeksem är jag betydligt känsligare när jag har jeans än leggings/nylonstrumpor. 
    Anonym (J) skrev 2024-12-28 21:29:21 följande:

Ska man behöva gå runt i overall? Eller va? 

Japp, speciellt på vintern! En onezie ska det vara. Gud förbjude att man tar på sig kläder man gillar eller anser att det går hur bra som helst att ha på sig nylonisar vintertid... tycker man det är man helt plötsligt inte kvinna längre... ska berätta det för kärleken, att han misstagit sig på mitt kön trots att han sett mig naken flertalet gånger. 
Svar på tråden Har ni kvinnor kort kjol?