-
Der räcker med den känslan du får. Du vill inte vänta tills det händer något. Det finns massa dokumentärer , filmer och verklighet där det börjar med blickar, kommentarer (ofta är förövaren) en man, kvinnan börjar misstänker men kan inte hitta bevis och tror att hon överreagerar. Om hon tar upp det , tar mannen illa vid. kvinnan lägger ner men har en magkänsla att nåt är fel, hans kommenterar eller vad det än är , under tiden händer saker tyvärr och då är det sent. Det är inte värt att vänta och förstora för din dotter. Det är bra att du är uppmärksam vissa vet först när barnet far illa. LÄMNA HONOM.Anonym (Bea) skrev 2024-12-26 10:17:25 följande:Jag ser det eventuellt problematiska i det, därför jag skapar tråden. Känner jag att känslan börjar ta över och jag verkligen tror det är något lurt med honom gör jag såklart omedelbart slut. Men, detta är den vettigaste partner jag haft. Mina barn har dessutom alltid fått höra de är vackra barn, så är det bara. MEN, när det kommer till en nära relation tycker jag det känns konstigt om där är tankar på mitt barns utseende. Är det då bara det vanliga ?vilket vackert barn? är det fine, men är det minsta lilla i honom som tänker något annat, antingen nu eller inför framtiden så vill jag inte ha människan i våra liv.
-
Anonym (Bea) skrev 2024-12-26 11:29:14 följande:Problemet är att jag inte litar på mig. Är väldigt nojig som människa och vet jag tänkte sånt här om mina barns pappa också. Väldigt orolig att mina barn ska råka ut för något sådant.
Tycker att du ska lita på dig själv. En sådan här känsla/misstanke kommer inte från ingenstans. Ibland har man otur och råkar för samma typer för män/partner. Generellt handlar det om att jag t.ex låter vissa kommentarer eller signaler passera utan att reagera och faktiskt sluta med personen. Det gör att personen visar sitt sanna jag i slutändan och jag blir förvånad för att jag har ?missar? alla signaler. Sedan gör jag slut och därefter träffar nästa person och filmen spelas om.
Det blir ett mönster. Den här mannen har ingen skam i kroppen och uttryckt att din flicka är vacker. Du behöver göra slut. Det behöver inte vara ett övergrepp för att bevisa att han är en pedofil Eller snuskgubbe.
Du behöver också att ta dig tid för att jobba på hur du granskar tidigt i relationen vad den eventuella partner har för värderingar och moral innan du släpper in honom.
Det får ta tid och vi alla vet att det inte är lätt att hitta en bra partner.