Inlägg från: Anonym (Kära TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kära TS)

Var jag elak?

Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:04:03 följande:

Och nu sitter jag och har ångest för att jag reagerade, blev sur och ställde in. För nu tycker han säkert att jag är en jobbig, krävande och kvävande tjej och det orkar han inte med. 

Jag får liksom inte visa mina negativa känslor i förhållandet. Är jag ledsen för något får jag på min höjd ett "oj så vad jobbigt", ställer jag rimliga krav känner han sig trängd, blir jag sur är det ett för "tungt ansvar" att ha ett förhållande och det orkar han inte med.

Radiotystnad i flera dagar från hans sida - inga problem! Han låter skitsur och distanserad i telefon - och? Han kände ju så just då. Han orkar inte träffas för han ska typ tvätta - inget konstigt med det!
    Och jag bara sitter och accepterar det. Men när jag är mänsklig, nej då är det asjobbigt. 

Ett exempel: jag var jätteledsen för en sak som hände för några månader sen. Jag orkade inte åka hem till honom (inte för att jag var trött efter att ha umgåtts med andra eller för att jag skulle dammsuga) utan för att jag var väldigt ledsen. I ett normalt förhållande hade han ju sagt; jag kommer, du är inte ensam, jag vill vara hos dig när du är så ledsen.
    Men nej. Hans respons? "Jaha är du ledsen, nej men då ska vi inte ses I helgen".

Men du, han låter inte som någon du ska vara med. Strunta i om du var elak eller inte. Tycker inte att du ska vara med någon som får dig att känna så och som inte vill ses när du är ledsen. (Dejtade en sådan kille. Jag grät för att en vän hade dött, då förstörde jag kvällen.)
  • Anonym (Kära TS)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 19:48:22 följande:
    Själv såg jag precis han jag träffar i stan, gå ut från en resturang ensam, och för att sen sätta sig i bilen och köra iväg. Ringde precis när jag såg han på långt avstånd då han bara kollade på mobilen och la ner den i fickan. Jag ringde igen och yttterligare en gång till minst 5 minuter senare men inget svar. 
    Han skrev en halvtimme senare att han Ringer sen. 
    Så uppenbarligen har han vart på dejt?.och vill inte svara mig och inte vet vad han själv ska säga. 

Ska jag säga när han ringer upp att jag såg honom på stan, att det var därför jag ringde och att jag även såg att han la ner telefonen då och att det inte kändes så kul? 
    Om han varit på dejt hade han väl kommit ut med sin dejt. Och ja, du börjar låta stalkig nu. Att ringa så många gånger är inte bra.
  • Anonym (Kära TS)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 21:43:18 följande:

Om han inte hade vart på dejt varför svarade han inte bara då när jag ringde? Vad är anledningen liksom om det inte kommit in en ny kvinna i bilden?

Nej, man följer sin dejt ut. Tycker inte det här ältandet låter sunt alls. Men vi kanske ska återgå till TS nu. Det är ju trots allt inte din tråd.
  • Anonym (Kära TS)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-28 14:38:59 följande:
    Tack för bra tips. Men tror inte att han är ett dugg intresserad av att analysera sig själv eller sin del i förhållandet överhuvudtaget. 

Dock har han skärpt sig (tillfälligt) när jag ställt tydliga och raka krav.

En vän till mig tror att han har Asperger. 
    Jag skiter i vilket. Jag är så jävla less på att sitta och grubbla över hans eventuella diagnoser. Så less på att analysera sönder minsta ord. Jag brukade sitta och skriva sida upp och sida ned enbart om honom. Som en besatt. 

Jag saknar mig själv som bad idioter till karlar att dra åt helvete. För mycket mindre tillkortakommanden än det här. 
    Bra TS! Ingen idé att fundera på vad som är fel. Det viktiga är att du inser att han inte är rätt för dig och att du är värd att må bättre.
  • Anonym (Kära TS)
    Anonym (Vcx) skrev 2025-02-16 15:00:54 följande:

Det har hänt en sak. Jag har börjat få känslor för en på jobbet. Tänker inte agera på det - don't shit where you eat och allt det där. Vi är vänner dock. Han skriver och säger saker till mig som den andre aldrig skulle göra någonsin. Att jag inte är ensam, att jag är en stark kvinna osv. Han är intresserad av mig och mitt liv. Frågar och lyssnar. Pratar. Kommer ihåg saker jag berättat. Stöttar och lyfter mig.

Skithögen har aldrig gjort något av ovanstående.

Kände verkligen för dig först, men börjar få lite svårt att känna empati nu. Du har ju valt att vara tillsammans med "skithögen" och bokar in saker med honom.
Svar på tråden Var jag elak?