Inlägg från: Anonym (Arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg)

Förskolan serverar min 1 åring mjölk!

Mitt barn är 1 år och går på förskolan. Nyligen fick jag veta att mitt barn serveras mjölk till ibland lunch men alltid vid mellanmålet. Dom säger att dom följer livsmedelsverket och dom avråder barn under 2 år att dricka mjölk. Kan jag anmäla detta på något sätt? 

Man har inte ens frågat mig om lov. 

• Svar på tråden Förskolan serverar min 1 åring mjölk!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2024-12-26 21:19:08 följande:

Vilket skitsnack. Mjölk är inget konstigt livsmedel och det är väl självklart att de inte kan fråga föräldrar om lov om vad barnen får äta och dricka (om det inte handlar om allergi såklart). Skulle ju vara ett heltidsjobb att sitta och fråga alla föräldrar sånt dagligen. 

man ska äta kalorier inte dricka? 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Q) skrev 2024-12-26 21:26:21 följande:

Är du en sådan som ger barnen vegansk föda? Då ska du ha på flabben. Det är barnmisshandel. Var glad barnen får mjölk som innehåller en massa bra näringsämnen. Har barnet allvarlig allergi är det något annat. Egna hittepå-regler skall ignoreras. 

Handlar om kalorier? Kalorier ska man bli mätt på. Servera ägg om man vill ge bra näring? 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (L) skrev 2024-12-27 00:10:31 följande:
    Det vill säga alltså kostnaden som föräldrar står för - resten står ju skattebetalare för och där är det enligt mig inte rimligt med önskekost för varenda kontroll-freak till förälder.
    Hur kan det vara dyrare med kranvatten än mjölk? ingen människa ska dricka sina kalorier. 
  • Anonym (Arg)
    klyban skrev 2024-12-27 15:02:35 följande:
    Ingen vet och TS vägrar förklara sig.
    Jag anser inte att man ska lära barn att dricka mjölk till såna måltider. Det är kalorier. Ägg är bra mat, löjrom är bra mat. mjölk är inte så nyttigt i förhållande till hur mycket kalorier det är. Sällan någon dricker enbart 1 dl. Så det blir ju liksom en kalorimängd motsvarande en banan, Handlar om att skapa en dålig vana. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Chris) skrev 2024-12-27 16:25:13 följande:
    Klipp till år 2038 där TS barn utvecklat ätstörningar och matnojor. 
    Vi har en fetma epidemi 
  • Anonym (Arg)
    RaYzLeR skrev 2024-12-27 16:31:11 följande:

Mjölk är nyttigt både för barn och vuxna.

källa på det? 
Svar på tråden Förskolan serverar min 1 åring mjölk!