Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Förskolan serverar min 1 åring mjölk!

Men alltså?
    förskolan är till för att passa barnet medan föräldrar jobbar och så är det även just förSKOLA.
    Avgiften är sjukt låg jämfört med vad det egentligen kostar per barn och kvaliteten är generellt väldigt bra är min egna erfarenhet, speciellt i relation till kostnad per timme.
    är man så kinkig att man inte ens kan låta ens barn dricka mjölk utan tycker att förskolan ska skräddarsy kosten så den passar varenda unges föräldrar i detalj då kan man ju ta och ordna egen barnomsorg. Och betala det den egentligen kostar. När vi anlitat privat barnvakt med RUT så hamnar man lätt uppåt 200kr per timme och det är bara så my leg man får RUT:a?därefter blir det att pröjsa uppåt 400kr per timme.

• Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2024-12-27 00:08:57 följande:

Men alltså?
    förskolan är till för att passa barnet medan föräldrar jobbar och så är det även just förSKOLA.
    Avgiften är sjukt låg jämfört med vad det egentligen kostar per barn och kvaliteten är generellt väldigt bra är min egna erfarenhet, speciellt i relation till kostnad per timme.
    är man så kinkig att man inte ens kan låta ens barn dricka mjölk utan tycker att förskolan ska skräddarsy kosten så den passar varenda unges föräldrar i detalj då kan man ju ta och ordna egen barnomsorg. Och betala det den egentligen kostar. När vi anlitat privat barnvakt med RUT så hamnar man lätt uppåt 200kr per timme och det är bara så my leg man får RUT:a?därefter blir det att pröjsa uppåt 400kr per timme.

Det vill säga alltså kostnaden som föräldrar står för - resten står ju skattebetalare för och där är det enligt mig inte rimligt med önskekost för varenda kontroll-freak till förälder.
  • Anonym (L)
    Anonym (Arg) skrev 2024-12-27 00:16:39 följande:
    Hur kan det vara dyrare med kranvatten än mjölk? ingen människa ska dricka sina kalorier. 
    Men försöker du spela korkad eller förstår du inte på riktigt? 
    Poängen är ju att sluta gnäll och kräv super-individualiserad förskola På nivån att du funderar på att anmäla.  Betala för barnpassning själv om du vill detalj-styra hela tillvaron runt ditt barn så till den grad att du är orolig för kalorierna i mjölken på förskolan. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Arg) skrev 2024-12-27 16:12:44 följande:
    Jag anser inte att man ska lära barn att dricka mjölk till såna måltider. Det är kalorier. Ägg är bra mat, löjrom är bra mat. mjölk är inte så nyttigt i förhållande till hur mycket kalorier det är. Sällan någon dricker enbart 1 dl. Så det blir ju liksom en kalorimängd motsvarande en banan, Handlar om att skapa en dålig vana. 
    Jätteroligt. Löjrom är bra mat.
    hahahahaha
Svar på tråden Förskolan serverar min 1 åring mjölk!