Inlägg från: Anonym (Mio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mio)

Tonåringen fick för mycket pengar

Vet inte hur det gick till, men på något sätt fick tonåringen fel kuvert när hon öppnade sina presenter och fick mycket mer än det var meningen. Nu vet vi inte vad vi ska göra, pengarna är inte hennes och jag förstår inte hur de hamnat fel.

Helvete, snälla nån med råd?

• Svar på tråden Tonåringen fick för mycket pengar
  • Anonym (Mio)
    Anonym (?) skrev 2024-12-27 11:13:56 följande:

Vem var pengarna till egentligen? 
    Hur mycket var det?
    Hur mycket var det tänkt att dottern skulle få?

Mig, 5000. Hon skulle få 500.
  • Anonym (Mio)

Vi visste såklart inget förrän nu. Pengarna är från min pappa. Dottern fyller år också och kuvert hade blandats ihop.

• Anonym (Mio)

Pengarna var som sagt inte till henne och det blir helt fel om ett av barnen får flera tusen och de andra får 500 var. Kombinerat med födelsedagspresent ja, men ändå alldeles för mycket mot vad hon skulle få. Hon skulle fått 500 för jul och 500 för födelsedagen. Pappan säger att hon ska behålla dem och att jag inte har laglig rätt att "ta tillbaka dem"!?

• Anonym (Mio)
    Anonym (Kl) skrev 2024-12-28 04:46:29 följande:
    Men herregud, vad ska pappan göra? Polisanmäla er? Säg som det är och ta tillbaka pengarna. Jag förstår inte varför ni inte sa till direkt?
    Det gjorde vi ju när vi fick veta det. Då var hon redan hos pappan. Vi visste inte hur mycket hon fått, hon sa bara "wow, pengar". Vi räknar inte sånt inför varandra. Det var när pappa ringde vi insåg vad som hänt.
Svar på tråden Tonåringen fick för mycket pengar