Du förstår inte vad det är för fel med:
"
Snälla, säg att detta är en trolltråd. Eller är det här verkligen svensken anno 2024?
Ni är klappkassa föräldrar som signalerar att skolan är något mindre viktigt som man kan ta ledigt från lite när man känner för det. Vilken pundarattityd. Minst ett av era barn kommer skjutas till döds i någon gänguppgörelse, sanna mina ord.
Och Thailand också. Åker folk fortfarande till den bajshålan? Okej, de köper Gripen, så de är ganska civilicerade, men det är mycket miljöförstöring och djurplågeri.
Besatt av att åka till Thailand och ge barn "sitt livs resa", men vet ingenting om utlandet. Urkorkat.
Resor är inte viktigt, speciellt inte till någon turistfälla. Det kan för all del vara berikande (kan, inte ett absolut "är"), men det är inte livsviktigt. Det är sånt Internet är till för. En god skolgång med en hög kunskapsaktning är det viktigaste i ett informationssamhälle. Semester hör till industrisamhället. Och med så många fallgropar i det mångkulturella Sverige kan minsta snedsteg ge våldsamma konsekvenser.
Jag skriver det som de flesta mer eller mindre tänker, men som den konflikträdde och snälle svensken inte vill säga rakt ut.
Det är ingen jäkla rättighet."
Jag tror inte att någon kommer att ge sig in i en diskussion med dig för det är höjden av meningslöshet. Men jag kan hjälpa dig med en uppenbar sak= du sa att tråden kunde vara en trolltråd och även i uppenbara trolltrådar är det FLs akilleshäl där allt ryker