Inlägg från: Anonym (Tredjebarnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredjebarnet)

Min man vill inte behålla

Jag och min man har 2 döttrar (3 och 1,5) vi hade inte planerat att skaffa fler barn. Men nu i december upptäckte jag att jag är gravid. Vi har det tufft med vår 3 åring som verkligen är i trotsåldern. Och min man och hon är konstant osams, samt att 1,5 åringen är riktigt mammig och pappa duger inte för fem öre. Jag har alltid tänkt att jag velat ha 3 barn men accepterade att det inte skulle bli fler. Vi har tidigare mist 3 graviditeter då vi försökte få de barn vi har nu och jag kan inte föreställa mig att ta bort barnet. Jag vill inte heller tvinga honom till något som han verkligen inte vill och som påverkar hela hans liv. Han verkar ha det tufft med de barn vi har och vill verkligen inte ha ett till. Jag älskar min man och vill inte separera. Men ingen av oss verkar ändra åsikt

• Svar på tråden Min man vill inte behålla
  • Anonym (Tredjebarnet)
    Anonym skrev 2024-12-27 19:56:28 följande:

Han kan inte tvinga dig att göra abort,, du kan inte tvinga honom att stanna eller ens ta hand om barnet/barnen om du tvingar på hono ett till som han inte vill ha.

Nä precis, menade inte att jag ville att han skulle stanna om han inte vill. Utan mer bara att det var en av alternativen att jag tar barnen själv och vi separerar. Men det vill han inte heller i nuläget. Utan han vill att vi ska ta bort graviditeten och fortsätta som "vanligt"
  • Anonym (Tredjebarnet)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-27 20:05:29 följande:

Nått en vägg känns det som. Då båda vill/inte vill något starkt. Svårt.

Håller med. Vet inte om någon kan ge råd eller om det ens är det som jag är ute efter eller behöver. Ville nog bara dela med mig kanske Glad
  • Anonym (Tredjebarnet)
    Anonym (HannaLinnea) skrev 2024-12-27 23:40:38 följande:

Varför har ni inte skyddat er om ni inte vill ha fler barn? 

Vi har använt kondom sedan andra dottern kom, den det blev ändå 
  • Anonym (Tredjebarnet)

Ingen av oss är arg på varandra, bara olycklig över situationen. Även om jag blev lite glad och pirrig då jag såg pluset. Vi vill båda hålla ihop och lösa det tillsammans men vi har kommit till en vägg. Vi ska ta lite mer tid och tänka på vad alla alternativen innebär. Vi har ett bra förhållande och respekterar varandra i övrigt. Jag tycker som så att barnen kommer bli större oavsett och det kommer bli lättare med tiden även om man har 3 och det säkert kommer vara väldigt jobbigt ibland 

Svar på tråden Min man vill inte behålla