Inlägg från: Anonym (Tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyvärr)

Min man vill inte behålla

Du får välja. Kärnfamilj med två barn eller ensamstående med tre (med risk för halvtid längre fram). Vad din man än säger nu så kommer ni gå isär om det blir ett barn till för han kommer inte att orka, du kommer att bli bitter, båda mår skit och barnen också.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-27 23:17:37 följande:
    Kan bli samma om hon tvingas till abort
    Mindre risk med två än med tre barn. Skilsmässor kan hända vad man än gör.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (An) skrev 2024-12-27 23:32:37 följande:

De kommer inte vara lyckligare om hon ska ångra abort. 

Det måste vara endast hennes beslut.

Förhoppningsvis går inte ts omkring och mår skit dagligen under resten av barnens uppväxt så att det går ut över deras mående. En sådan människa är inte stabil nog att ha varken två eller tre barn.

Har jag sagt något annat eller...?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2024-12-28 08:14:29 följande:

Ingen av oss är arg på varandra, bara olycklig över situationen. Även om jag blev lite glad och pirrig då jag såg pluset. Vi vill båda hålla ihop och lösa det tillsammans men vi har kommit till en vägg. Vi ska ta lite mer tid och tänka på vad alla alternativen innebär. Vi har ett bra förhållande och respekterar varandra i övrigt. Jag tycker som så att barnen kommer bli större oavsett och det kommer bli lättare med tiden även om man har 3 och det säkert kommer vara väldigt jobbigt ibland 

Det är lätt för dig att tro nu eftersom barnen är så små, men tre barn innebär alltid en större påfrestning hur gamla eller självständiga de än är.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Kl) skrev 2024-12-29 10:57:01 följande:
    Men kan folk sluta se abort som nån jävla skyldighet?! Abort är en plan B, en modern "lyx" kvinnor har och är helt fria att ta till om de vill. Det ska både män och kvinnor vara tacksamma för. 
    För män finns ingen plan B. Tyvärr, men det är så biologin fungerar. TS man valde att ha sex och därmed ta risken. Graviditeten är ett faktum och självklart får han framföra sina åsikter. Men gnälla kan han fan inte. Han valde att göra henne gravid. 
    Och du har hängt med i infon att de faktiskt hade kondom? Tycker du fortfarande att han "valde" att göra henne gravid när de har försökt skydda sig..?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Kl) skrev 2024-12-29 15:50:50 följande:
    Ja. Det finns alltid en risk. Tro mig, jag vet. Min man vet. Han ville inte fortsätta graviditeten men valet var helt mitt, sa han. Han ansåg att han helt enkelt fick hacka i sig det för han hade medverkat till att vi hamnade där. 
    Och det är DIN man det. Alla andra behöver inte tänka som ni.
Svar på tråden Min man vill inte behålla