Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Min man vill inte behålla

Anonym (Tyvärr) skrev 2024-12-27 23:00:14 följande:
    Min man vill inte behålla

Du får välja. Kärnfamilj med två barn eller ensamstående med tre (med risk för halvtid längre fram). Vad din man än säger nu så kommer ni gå isär om det blir ett barn till för han kommer inte att orka, du kommer att bli bitter, båda mår skit och barnen också.

Hon blir nog ensamstående oavsett.
    Frågan är bara om hon föredrar abort eller en tredje barn.

Barnen kan må skit oavsett. 
    Barn mår inte bra per automatik bara för att mannen bestämmer allt och kvinnan lyder.
    Barn kan må skit oavsett föräldrarna är gifta eller skilda.
  • Anonym (B)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-12-27 23:47:45 följande:
    Förhoppningsvis går inte ts omkring och mår skit dagligen under resten av barnens uppväxt så att det går ut över deras mående. En sådan människa är inte stabil nog att ha varken två eller tre barn.

Har jag sagt något annat eller...?
    Samma gäller en man som går runt och mår dagligen skit över att ha 3 barn.

Att TS inte mår dagligen skit innebär inte heller att hon vill fortsätta vara gift med mannen.

Det är nästan 2025 , kvinnor kan försörja sig , de måste inte stanna i ett äktenskap om de inte vill.

Eller lyda mannan blint.
    Det är okej att inte ha en kärnfamilj för varje pris.
  • Anonym (B)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2024-12-28 08:00:27 följande:
    Vi har använt kondom sedan andra dottern kom, den det blev ändå 
    Varför steriliserar han sig inte om han är 100 % säker på att han inte vill ha flera barn? 

Ingen skydd är 100 % säkert.

Tycker han att det är rimligare att du gör aborter reelbundet om du har otur med skydd igen än att han steriliserar sig?

Han har såklart ingen skyldihet att sterilisera sig mot sin vilja , men du har ingen skyldighet att göra aborter mot din vilja heller.
Svar på tråden Min man vill inte behålla