Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Min man vill inte behålla

All graviditet sker inte med mening. Även den som skyddar sig kan hamna där. Jag tror att det är viktigt, eftersom ni båda står så hårt i frågan, att ingen av er utgår från vad ni själva vill här. Tänker ni på vad ni själva vill kommer ni alltid att streta emot den andra. 

Utgå Istället för vad som blir bäst för de barn som redan finns här i familjen och utanför kroppen. Du vill inte separera, men det kan bli ett faktum som du måste ta stor hänsyn till och de konsekvenser det kan medföra. han vill inte ha ett till barn, men kan komma att behöva finna sig om han inte vill lämna sin familj. I båda situationerna är det era två barn som kommer i Kläm. 

Jag uppmuntrar nästan alltid att tänka med hjärtat. Då blir det oftast aldrig något man ångrar. I den här situationen behöver du dock stänga av alla viljor och tänka med hjärnan istället. Jag hoppas det löser sig för er!

• Anonym (Hm)
    Anonym (B) skrev 2024-12-28 14:39:24 följande:
    Varför steriliserar han sig inte om han är 100 % säker på att han inte vill ha flera barn? 

Ingen skydd är 100 % säkert.

Tycker han att det är rimligare att du gör aborter reelbundet om du har otur med skydd igen än att han steriliserar sig?

Han har såklart ingen skyldihet att sterilisera sig mot sin vilja , men du har ingen skyldighet att göra aborter mot din vilja heller.
    Det ligger något viktigt i det sista du skrev. Samtidigt är det inte en fråga som är relevant just nu, eftersom ts faktiskt redan är gravid. Däremot, ts, när ni har kommit ur den här frågan på ett sätt eller ett annat, borde du absolut överväga att upprepa sista meningen skrivet i ovan inlägg. 
Svar på tråden Min man vill inte behålla