Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Min man vill inte behålla

Det är bra att ni inte bråkar om det, men ett beslut behöver ju tas och jag hoppas att ni kommer fram till det tillsammans 

Jag hade en kompis som blev oplanerad gravid, de andra barnen var 5 och 3 när minsta föddes. I det fallet ville inte pappan behålla men mamman sa att "hon skulle ta allt ansvar" detta funkade såklart inte och det var många bråk innan separation när han var runt 2

En annan kompis blev oplanerat gravid när de andra barnen var 2 och 4, hon ville egentligen behålla men både platsbrist och vetskapen att hennes förhållande med pappan skulle vara över gjorde att hon valde abort, det var väldigt jobbigt för henne just då men med tiden har hon insett att det var nog det bästa för familjen 

Sen kan jag hålla med om att en sterilisering är bra, men det brukar man inte tänka på innan man riktigt är där om man är van att använda skydd som brukar fungera, i ts fall kondom. När jag var nöjd med min p-stav så satt iaf inte jag och min man och pratade om det, det var först när det var dags att byta ut den som det kom på tal

Svar på tråden Min man vill inte behålla