Inlägg från: Anonym (Kl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kl)

Min man vill inte behålla

Du tvingar INTE honom till något, han valde att göra dig gravid. 
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Syster) skrev 2024-12-29 04:42:47 följande:

Jag håller verkligen inte med de flesta här. Jag tycker inte det är rätt val att behålla. 
    Att över huvudet på sin man bestämma på egen hand. 
    Ni är en familj, och det låter som att ni har det tufft. 

Om du tar detta beslut på egen hand och behåller kommer han för alltid hålla detta emot dig. Valet är då inte erat utan ditt. 
    Ni kommer få det ännu jobbigare, och kommer förmodligen gå isär. 
    Är det värt ett till barn, men ta ifrån dom som redan finns en familj? 

Det kan vara så du väljer bort familjen ni lever i. 

Sorgligt. Jag hade valt den familjen som finns. 
    Och passar ett till barn senare i livet så hade jag valt det då. Tillsammans med min partner. 

Men kan folk sluta se abort som nån jävla skyldighet?! Abort är en plan B, en modern "lyx" kvinnor har och är helt fria att ta till om de vill. Det ska både män och kvinnor vara tacksamma för. 
    För män finns ingen plan B. Tyvärr, men det är så biologin fungerar. TS man valde att ha sex och därmed ta risken. Graviditeten är ett faktum och självklart får han framföra sina åsikter. Men gnälla kan han fan inte. Han valde att göra henne gravid. 
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-12-29 14:10:42 följande:
    Och du har hängt med i infon att de faktiskt hade kondom? Tycker du fortfarande att han "valde" att göra henne gravid när de har försökt skydda sig..?
    Ja. Det finns alltid en risk. Tro mig, jag vet. Min man vet. Han ville inte fortsätta graviditeten men valet var helt mitt, sa han. Han ansåg att han helt enkelt fick hacka i sig det för han hade medverkat till att vi hamnade där. 
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 16:00:53 följande:
    Vill man som kvinna ha ett barn som mannen är negativt inställd till redan innan det fötts?
    Ingen aning, jag har aldrig varit i den situationen. Jag är mer nyfiken på om man som kvinna vill ha en sån man? Obestämd
Svar på tråden Min man vill inte behålla