Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Min man vill inte behålla

Mkay skrev 2024-12-29 12:34:19 följande:
    Är de så nära skilsmässa att det blir en skilsmässa med tiden om hon behåller barnet så är de ändå inte menade att vara tillsammans. Skit händer i livet och man tar sig igenom allt jobbigt tillsammans och glädjer sig åt allt fint man får uppleva tillsammans. Han borde förstå att det är din kropp och efter allt jobbigt ni (men mest du) varit igenom med tidigare missfall så är det väldigt svårt för dig att göra abort. Älskar han dig kommer han vara kvar och med tiden glädjas åt er fina familj och alla barnen. Jag hade behållt och fokuserat på kommunikationen er emellan, kanske skaffat barnvakt ibland och hittat på grejer bara ni två för att hålla glöden vid liv? Få er att inse hur fint ni har det ihop. Är det jobbigt som ni verkar ha det nu är det viktigt att ta pauser och ha egentid ihop så man inte glider isär. 

Så enligt dig ska hon göra tvärtom mot vad han vill? Han uttrycker även att han inte orkar ett 3e barn. Dessutom ska dom anställa barnvakt så dom får mer egentid ihop? 

Är det inte smartare att strunta i barn 3? Fokusera på dom 2 som redan finns och det ger även mer utrymme för egentid framöver. Med eller utan barnvakt.

Ditt inlägg är så ologiskt och tar enbart hänsyn till att kvinnan inte vill göra abort. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Kl) skrev 2024-12-29 15:50:50 följande:
    Ja. Det finns alltid en risk. Tro mig, jag vet. Min man vet. Han ville inte fortsätta graviditeten men valet var helt mitt, sa han. Han ansåg att han helt enkelt fick hacka i sig det för han hade medverkat till att vi hamnade där. 
    Vill man som kvinna ha ett barn som mannen är negativt inställd till redan innan det fötts?
  • Anonym (Man)
    Anonym (J) skrev 2024-12-29 16:17:07 följande:

Strunta i barn när 3? Det är ju redan skapat. 

Vet du själv hur en abort går till? Den fysiska och psykiska smärtan att tvingas föda ut ett foster när hela ens kropp protesterar? 

tror det blir svårt för en kvinna (som vill ha barnet) att kunna förlora sin man för att han får henna att genomgå en sådan sak. Tror relationen skulle ta ordentligt med stryk

Ja, det beror såklart på vilken vecka vi pratar om. Ju tidigare desto bättre, men är man sent ute så lutar det mer åt att du har en poäng. Om det inte är försent i graviditeten så är det kanske är värt besväret om man redan har 2 friska barn och ett bra lov i övrigt. Mannen uttrycker att han inte orkar. Risken finns att familjen splittras.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kl) skrev 2024-12-29 16:37:26 följande:
    Ingen aning, jag har aldrig varit i den situationen. Jag är mer nyfiken på om man som kvinna vill ha en sån man? Obestämd
    Det finns bara goda förutsättningar om båda vill ha barnet. 
Svar på tråden Min man vill inte behålla