Snåla systern bjuder in sig själv
Du får lära dig att säga ifrån stå på dig så hon inte fortsätter att ta dig för given, hög tid nu.
Jag skulle först och främst sagt till systern att ni hellre kommer till henne istället och att det räcker med en fika om hon inte vill bjuda på en middag?!
Propsar hon på för mycket och du har svårt att säga ifrån så säg att då får det bli en kort fika isåfall.
Blir dem kvar längre och ni känner er hungriga så får det bli så som ett statement för att få henne att fatta att man inte alltid kommer över med förväntningarna på att få mat, det är ju bara ohyfsat.
Säger hon något om att hon är hungrig så väntar du bara ut henne, kanske ger hon förslag om att beställa hem något? Ja då får hon göra det och förhoppningsvis bjuda ER.
Jag går hellre hungrig en gång än låter mig köras över eller bli utnyttjad.
Jag tycker helt krasst att man inte bjuder in sig själv, speciellt inte som att det är hon som vill presentera SIN kille, då ska hon bjuda hem er!
Det kan du säga henne.
Jag lovar, ändrar du ditt beteende så kommer hon till slut fatta vinken.
Jag har varit med om samma och det tog så emot första gångerna men man lär sig att inte vara för snäll och sedan känna dig utnyttjad.