Inlägg från: Anonym (Storasyster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Storasyster)

Snåla systern bjuder in sig själv

Har successivt slutar bjuda in och bjuda på middagar mm för min syster då det aldrig bjuds tillbaka. Hon har en fin lägenhet och bjuder ofta sina kompisar på middagar och allt möjligt men aldrig mig eller min familj. Har blivit bjuden på kex en gång då vi åkte dit för att hälsa på. Hon vill väl ses nån gång varannan månad och ska alltid komma över till oss. Det blir ju så att man bjuder på middag när hon är här den tiden, och tro mig, jag är inte snål, men när man aldrig och då menar jag aldrig blir bjuden tillbaka då tröttnar man.

Iallafall?.hon har en kille nu sen ett halvår tillbaka. Och nu vill hon komma och hälsa på nästa helg med honom. Första gången vi träffar honom?Hade det inte varit så här trist med snålheten så hade jag gärna slagit på stort och bjudit på finare middag mm?.Nu ställer jag mig frågan om det inte borde vara vi som kommer förbi dom? Eller kanske inte spelar nån roll, finns väl ingen kutym i detta kanske?.men känner mig så omotiverad att sätta igång och fixa en massa när hon aldrig gör det för mig eller min familj. 

• Svar på tråden Snåla systern bjuder in sig själv
  • Anonym (Storasyster)

Ja, har försökt göra så, men ofta blir det att hon inte kan ses den tiden eller den, utan det styrs liksom mot middagstid. Men sist var jag jättetydlig att jag skulle bjuda på fika, och då kom hon vid 18 tiden, jättehungrig, hade inte ätit middag. Och jag fick dåligt samvete såklart och kände mig så snål? 

• Anonym (Storasyster)
    Spucks skrev 2024-12-28 11:43:30 följande:

Hur gamla är ni? Är hon den yngre med flera/många års åldersskillnad? För i så fall kan jag tänka mig att hon är fast i sin roll som den lilla.

Hon är 5 år yngre, men vi är båda närmare 40 nu så hon har varit vuxen länge?
  • Anonym (Storasyster)

Jag behöver bli tuffare ja, men vill inte att det ska bli grinigt, fast det kanske måste bli det. 

Men vad tycker ni: bör hon bjuda över oss till henne när hon vill att vi ska träffa hennes nya kille, eller är det ok att göra tvärtom som hon gjort nu och bjuda in sig själva till oss? Jag hade nog bjudit in min familj till mig, om det var jag som ville att de skulle träffa min kille för första gången.

Svar på tråden Snåla systern bjuder in sig själv