• Anonym (Hair!)

Rakar ni er kring ert kön?

Hur sköter ni er ?trädgård? för att citera en kunglighet. Rakar ni allt hår, trimmar å fixar eller låter ni håret gro som på ett vilddjur?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rakar ni er kring ert kön?
  • Anonym (Tjej 31år)

Jag hatar könshåret så jag rakar mig två gånger i veckan

• Bingen

Jag rakar alltid mig och har gjort det enda sen jag gick i skolan, är över 40 år idag. Det är inte så att jag hatar hår. Kan tycka det är vackert på kvinnor. För mig har det varit mest praktiskt och bekvämt eftersom jag tidigare har idrottat väldigt aktivt genom åren.

• Anonym (Drönaren)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-12-29 07:27:18 följande:

Hur gör ni män för att raka pungen? Känns som att det är stor risk för skador.

Det är faktiskt inte alls särskilt svårt. Har rakat mig sedan tonåren (40 nu) och mycket sällan som jag skurit mig på just pungen (och om det händer så är det inte så farligt, det svider lite men läker fort). Pungen är faktiskt ganska lätt att raka då man kan dra och töja huden så rakbladet kommer åt bra. I så fall är det något jobbigare med hår som växer upp mot skaftet. där kan det bli lite stubbigt ibland. Även inåtväxta rakfinnar ibland, vilket inte är så kul.

Sedan några år tillbaka har jag mer eller mindre slutat raka mig och börjat vaxa istället. Lite omständigt i stunden men man slipper göra det så ofta och när håret växer ut är det mjukare och inte så där jobbigt stubbigt.
  • Anonym (xxx)

Det funkar faktiskt. Raklödder och vatten och sen tar man i skinnsäcken o drar ut den som när du drar isär en färdig pizzadeg på bakplåten.
    Använder de där 5-bladiga rakdonen men provade med en s.k säkerhetsrakhyvel (som jag normalt använder i ansiktet) och det funkade också! Måste vara lätt på handen bara. 
    Alltså ta i och dra ut den och sen uppåt. Skölj rakhuvudet ofta...

• Anonym (xxx)

JAg vill tillägga att efter att jag rakat pungen helt slät så blev det äckligt klibbigt där. Usch. Hår måste finnas på kulpåsen. Sen kan jag raka själva k**n och runt om men inte pungen igen.
    Ja, ibland kan det blöda men det är fixat fort.
  • Anonym (Man 50)

Jag rakar pungen och ansar busken. Tycker det är mycket skönare med en slät pung än att ha håriga borst, men föredrar att ha kvar könshåret i övrigt dock trimmat rätt kort. Blev slätrakad en gång pga av en operation och gillade känslan men var inte så snyggt eftersom jag har hår på magen och bröstet vilket gör att ett renrakat kön ser konstigt ut. Vore jag inte hårig kanske jag skulle kunna tänka mig att vara helrakad. Brukade vara helt emot att raka könet så har ändrat mig 100% men gillar en buske på en kvinna. 

• Anonym (Kille)

Har använt en Bodygroom Series 7000 i 15+ år och är väldigt nöjd. Är gjord för just att raka allt där nere utan att man ska behöva oroa sig för att göra illa sig. Använder den även för armhålorna. Man kan byta rakbladet på den efter några år och när batteriet gett sig helt får man köpa en ny vilket jag gjort en eller två gånger genom åren.
  • Anonym (Kille)

Jag renrakar allt där nere flera gånger i veckan - alltid inför att någon annan ska vara där, tjejen likaså.

• Anonym (Man)

Tips för rakning av pungen:
    Sträck huden och blöt den med vatten. Kallt vatten får pungen att dra ihop sig vilket underlättar rakning. Rakgel på och använd en vass rakhyvel. Jag har en med flera blad. Skölj med vatten och torka med handuk. Smörj med Helosan sedan är mitt tips.
Svar på tråden Rakar ni er kring ert kön?