Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Gör systrar killar bättre?

Jag tror absolut på den tesen för jag har själv upplevt att killar som har minst två systrar, framför allt äldre systrar, är de allra snällaste killarna.
    Sen är det såklart inte sant för alla, det finns såklart skitstövlar som vuxit upp med systrar och inte blivit mycket snällare för det.

Jag har två storasystrar och en lillebror. Det är flera som kan bekräfta att min lillebror var ovanligt empatisk redan som barn, och han var alltid den som stod upp för tjejer när han blev äldre och andra killar betedde sig svinigt mot tjejer.
    Hur mycket av detta som är uppfostran och hur mycket som är medfödda egenskaper kan såklart diskuteras, men jag vill definitivt säga att systrar ofta har bra inflytande på unga killar.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Tea) skrev 2024-12-28 19:43:43 följande:
    Ja för dom får kontakt med mens och sånt på ett mer naturligt sätt. Syrran kanske blir tafsad på i skolan och får höra det hemma. En mamma kommer troligtvis inte sitta och prata mens hemma.. inte heller att hon blir tafsad på i ett klassrum 
    Precis såna saker. En kille som vuxit upp med storasystrar (eller lillasyster med liten åldersskillnad) brukar ha, enligt min uppfattning, en mer naturlig inställning till mens och kvinnokroppen. Jag dejtade en gång en kille som vuxit upp med tre brorsor och det fanns inte en chans att han skulle köpa bindor till mig om jag hade för mycket mensvärk för att orka följa och handla. Bara ordet "mens" fick honom att rysa. Jag är glad att jag hittade en annan kille, en som vuxit upp bland flickor.
    (Nu menar jag inte att alla killar utan systrar är som mitt ex, men han är knappast ensam om det heller)

Min egen brorsa tycker det bara är fjantigt att tycka att mens är något pinsamt.

Min brorsa visste hur ledsna och arga vi systrar blev när killarna i skolan tafsade, kallade tjejer för höra eller liknande eller betedde sig allmänt grisigt. Han sa att han visste redan i lågstadiet att han skulle skydda andra tjejer mot såna dumma killar.
Svar på tråden Gör systrar killar bättre?