Inlägg från: Anonym (Ville) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ville)

Gör systrar killar bättre?

Ingen aning, kan tycka att män som har empati för kvinnor generellt har större framgång med kvinnor. Så det kanske  ligger något i det?

• Anonym (Ville)

Tror den nya generationen som växer fram har en ökad förståelse för såna saker. De lär väl ut "stopp min kropp" och sånt i skolan nuförtiden. Men visst, en ökad empati för kvinnor kanske man får via en syster.

• Anonym (Ville)
    Anonym (Tea) skrev 2024-12-28 23:04:22 följande:
    Jag köper det inte helt, alltså att en syster skulle skapa detta. Men beroende på hur ens relation till en syster är så tror jag att det kan påverka. Även om skolan pratar om stopp min kropp så blir det en diskussion i skolan. Det blir ju teoretiskt. Tjejerna kommer ju inte sitta och öppna upp sig och berätta om sin utsatthet. Det behöver å andra sidan inte en syster göra heller. Syskon kan ju vara väldigt olika och aldrig prata med varandra liksom. 
    "Stopp min kropp" går ju åt alla håll, det handlar inte bara om tjejers kroppar utan en förståelse och respekt för andras integritet. (Ens egen kropp och andras) Ja, det är väl teoretiskt, en syster innebär ju inte heller en automatiskt förståelse för kvinnor.

Tycker förvisso att man kan känna igen pojkar som har äldre bröder, aningen gränsöverskridande.
Svar på tråden Gör systrar killar bättre?