Vill inte träffa min kompis
Jag har haft en bästa vän I 4 år nu. Jag gillar henne men det har börjat bli lite jobbigt att hon vill umgås. Saken är den att jag har många vänner. Alla vänner som jag känner, känner nu också min bästis. Jag är social och har lätt att lära känna människor. Min bästis åker "snålskjuts" på detta. Ibland vill jag helt ärligt slippa min bästis. Jag vet att det är egoistiskt men ibland bjuder de andra vännerna in bara mig. Min bästis känner inte av utan klampar in i det. Hon ringer och frågar om hon kan hänga på. Nu sist var jag bjuden på middag ich då klampa min bästis bara in, "titta förbi och säga hej" som hon uttryckte det. Vet inte om mina vänner har nått emot detta men jag tycker att det är lite jobbigt helt ärligt. Sen är hon bara vän med mina vänner just kring fest. Uppstår något som kräver att man stöttar eller hjälper till så säger hon att hon inte orkar med andras problem. Hennes tid är för värdefull. Hon vill alltså bara åt själva fötterna från mina vänner. Inte lära känna dem.
Problemet just nu är att jag inte har planerat min nyår. Min bästa vän tjatar på mig att vi ska ses och göra massa saker. Hennes biljett att gå fest ligger hos mig.en jag vill inte mera. Jag känner att jag får ju vara hemma och låtsas vara sjuk för att ducka henne. Någon som har varit i samma sits? Eller har goda råd? Hon skulle bli ledsen om jag va hemma och sedan drog på frst utan att ta med henne men jag behöver va ifrån henne.