Anonym (Man) skrev 2025-01-02 12:59:19 följande:
För mig började det gå utför vid 45. Som tur var hade vi barnafödandet undan då. En kompis var nästan 40 när han gifte sig och hade ganska jobbigt att få till barn. Jag tror det tog 5 år. Jag vet inte om han var helt oerfaren, men i alla fall hade han inte levt i någon relation tidigare. Han berättade att det ibland var nästan hopplöst att få till lyckade samlag, speciellt just de tidpunkter de skulle behövas.
Hoppas ni kan hitta ett avslappnad förhållningssätt som gör att din sambo inte behöver känna press.
Anonym (Anonym signatur 2) skrev 2025-01-02 13:17:13 följande:
Jag förstår känslan att du känner dig misslyckad eftersom han inte blir hård, men tänk att han trots att han inte blir hård kan vara kåt och attraherad av dig. Ståndet har inget med det att göra. Min sambo blir inte lika våt längre som tidigare, hon är 42 år och vi har sedan en tid sedan börjat med ett annat hjälpmedel - glidmedel. Vi pratar och hon säger att hon är kåt trots att det inte rinner till som tidigare och för min del att jag inte blir lika hård som tidigare. Innan vi pratade om detta trodde både hag och hon som dig - han/hon är inte kåt på mig för han/hon blir inte hård/våt.
Som kille blir jag oerhört kåt av att se min sambo njuta och få orgasm. Behöver jag välja är hennes orgasm viktigast för oss. Hon kommer nog fler gånger än mig när vi har sex sedan några år tillbaka. När vi var yngre så vann jag orgasmkampen men hon är på god väg att komma ikapp och gå förbi mig. Win-Win för oss idag. 😊
Tack för era tankar! Vi försöker att ha det avslappnat och att det inte gör något om det inte lyckas. Tror dock den pressen är svår att få bort ändå. Jag berättar inte heller när vi ?behöver? ha sex och då helst ett lyckat sådant men tror han vet det ändå. Det har blivit värre sen barnaskapandet drog igång.
Han säger själv att han är attraherad av mig och vill ha sex, jag förstår ju att det är så även om det är jobbigt ibland. Han har väldigt lätt att få mig till en orgasm, och detta även när han inte är lika hård. Upplever också att han kan få utlösning trots att han inte är så hård. Så vi fortsätter och försöker bekräfta varandra även utan sex såklart.