• Anonym (Ts)

Vad skulle ni göra i min situation? Behöver akut råd!

Kort bakgrund: Jag och min exman är skilda men har haft sex några gånger då och då och nu visar det sig att jag har blivit gravid!

Han vet inget än och jag vet inte om jag ska berätta något, jag är så chockad just nu. Det här var det som inte fick hända. Det finns inte en chans att jag går tillbaka till honom. Snälla, hjälp vad hade ni gjort i min situation?

• Svar på tråden Vad skulle ni göra i min situation? Behöver akut råd!
  • Anonym (Fia)

Men han vet hur barn blir till eller? Har ni haft oskyddat sex så behöver du ju inte nojja med att berätta för honom. Är ju imponerande ändå att människor blir förvånade att det blir barn av sex. 

Berätta för honom och låg det landa, sedan är det ju 100% ditt beslut..

• jaha2024
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-29 15:22:12 följande:
    Vad skulle ni göra i min situation? Behöver akut råd!

Kort bakgrund: Jag och min exman är skilda men har haft sex några gånger då och då och nu visar det sig att jag har blivit gravid!

Han vet inget än och jag vet inte om jag ska berätta något, jag är så chockad just nu. Det här var det som inte fick hända. Det finns inte en chans att jag går tillbaka till honom. Snälla, hjälp vad hade ni gjort i min situation?

är det så svårt att skydda sig? detta kommer ju bli ännu ett barn utan en pappa pga detta. 
  • Anonym (Ja du)

Det är ju ditt beslut. Själv skulle jag aldrig göra abort. Barn ångrar man sällan. Tror du att ditt ex kan vara en bra pappa? Hur gamla är ni? Finns andra barn att ta hänsyn till? Skulle du tänka dig att vara ensamstående mamma?

• Anonym (Malin)

Inget svårt val, jag skulle göra abort.

• Anonym (Ja du)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-29 15:35:20 följande:

Inget svårt val, jag skulle göra abort.

Märklig kommentar. Om man är typ 41 år då, och inte har några barn. Och detta troligen är sista chansen, hade du gjort abort? Jag blir mörkrädd över hur lätt många i Sverige tar på abort.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Ja du) skrev 2024-12-29 15:37:12 följande:
    Märklig kommentar. Om man är typ 41 år då, och inte har några barn. Och detta troligen är sista chansen, hade du gjort abort? Jag blir mörkrädd över hur lätt många i Sverige tar på abort.
    Hade ts inte övervägt abort hade hon inte skapat tråden. 
  • Anonym (Lisa)

Det som inte fick hända? Ni vet vad som händer när vuxna har sex oskyddat? Om det absolut inte fick hända varför skyddade ni er inte. Vad du ska göra? Det bestämmer du men vill du behålla, berätta. Du kan även berätta om du ska göra abort, få stöd. Ni är två i det hela.

• Anonym (Ja du)
    Anonym (Fia) skrev 2024-12-29 15:42:31 följande:
    Hade ts inte övervägt abort hade hon inte skapat tråden. 
    Skydda dig när har sex om du absolut inte vill bli gravid. Använd inte abort som preventivmedel, det är nonchalant. 
    Jag är av åsikten att abort gör man om det är något fel på fostret, vid våldtäkt, om kvinnan är väldigt ung, om det förekommer våld och relationen/droger. Annars nej. Väx upp och ta ansvar. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ja du) skrev 2024-12-29 15:48:09 följande:
    Skydda dig när har sex om du absolut inte vill bli gravid. Använd inte abort som preventivmedel, det är nonchalant. 
    Jag är av åsikten att abort gör man om det är något fel på fostret, vid våldtäkt, om kvinnan är väldigt ung, om det förekommer våld och relationen/droger. Annars nej. Väx upp och ta ansvar. 
    Helt rätt. Håller med dig.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Ja du) skrev 2024-12-29 15:48:09 följande:
    Fast du är inte TS och din åsikt är inte allas åsikt.

Jag håller med om att man inte bör ta lätt på abort, men vi vet inget om TS situation eller hur ex-mannen är. Inte heller står det att de hade _oskyddat_ sex, olyckor kan hända. 

Dessutom skriver TS inte att hon tänker göra abort. Hon kanske behåller, men gör hon abort har hon troligen bra skäl.
Svar på tråden Vad skulle ni göra i min situation? Behöver akut råd!