Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Människor som är totalt oförmögna till att vara flexibla?

I den situationen hade jag tagit bussen själv. Eller vad du inte med TS?

Förutsatt att personen är vuxen och förväntas kunna ta vara på sig, det inte var mitt i natten osv.

Men en del personer är så där TS. Har svårt att ändra sig oavsett vad det gäller. Det kan bero på npf eller annat.

Var och en får själv avgöra hur mycket det är rimligt att anpassa sig till dessa personer. 

Anonym (TS) skrev 2024-12-30 15:04:47 följande:
    Ja för att vi ska åka tillsammans. 
    Detta är ju pudelns kärna. Måste ni åka tillsammans? 
    Anonym (TS) skrev 2024-12-30 15:07:35 följande:
    Skillnad på att vara oflexibel och att inte veta?. Mina kollegor skulle jag inte räkna till oflexibla även om dom blir sena, dom kan bara inte systemet för alternativa resvägar. Dom som jag blir irriterad på är dom som blir upplysta man står vid en buss och säger att den inte ska dit vi ska och att dom vill åka dit vi ska. Att det inte går några färdmedel till dit vi ska verkar inte bekymra dessa utan dom ska göra det som är planerat.. trots att det är signalfel och varit detta i timmar? 
    Då säger man: Ok, vi ses där, och tar själv den alternativa färdvägen. Eller? 
    Anonym (TS) skrev 2024-12-30 15:09:24 följande:
    Om du och en kompis ska åka på en konsert, spårbunden trafik står still Och din kompis vill inte hinna fram i tid för att den inte vill sätta sig på en buss istället? du skulle hur enkelt som helst socialt då säga att stå här då? Det blir inte socialt osmidigt? 
    Det beror ju på. Har du så ofrexibla kompisar? Jag har aldrig varit med om det. Man kan vara oense om smidigast färdväg och vissa är mer rutinbundna än andra. Men jag känner ingen som skulle vägra annan lösning och hellre vänta i timmar. 

Jag skulle vänta ett tag, men inte hur länge som helst. Men vill man inte gå själv på konserten eller vad det nu är, har man ju inget val. 
Svar på tråden Människor som är totalt oförmögna till att vara flexibla?