Inlägg från: Anonym (Tjocka Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Anonym (Tjocka Lisa)

Vad kul att ha någon som kör liknande upplägg. Jag har testat pulverdiet för 20 år seda, men då körde jag alla måltider pulver i två veckors tid och hade mindre kilon att bli av med. Så jag känner mig lite orutinerad på detta, även om jag dietat på annat sätt sedan dess. Hur ser din bakgru ut?

• Anonym (Tjocka Lisa)

Gången för 20 år sedan var lite annat, det var några trivselkilon som jag med framgång tappade på ett par veckor. 

Nu är jag överviktig sedan min andra graviditet, man kanske inte riktigt kalla det gravidetskilon fortfarande när yngsta hunnit börja skolan.

Härlig start på nya året att köra igång redan idag. Jag är inte riktigt förberedd för det, behöver några dagar att ladda om.

• Anonym (Tjocka Lisa)

Men ja, det här är inte första försöket att bli av med övervikten. Har testat 5:2. övervikts medici, viktväktarna och PT. 

men nu har jag diverse hälsoproblem så jag är väldigt motiverad.
    Jag tänker att det här kommer funka då jag kommer få tid att promenera på lunchen och det är okomplicerat.

• Anonym (Tjocka Lisa)

Nu är jag igång! startat på 101,6kg.
    Jag hade förberett Allevo chokladpudding till frukost och det kändes så smidigt imorse att inte behöva tänka och fixa så mycket. Men nu är jag däremot väldigt hungrig och det är några timmar kvar till lunch. Fyller på med dricka och kanske ett äpple om en stund. Jag tänker att jag ska äta ett par frukter varje dag. Hur tänker du kring frukt? 

• Anonym (Tjocka Lisa)

Medicinen fick jag via min husläkare. Men det var inte för mig, jag blev så sjuk av den, tyvärr. 

• Anonym (Tjocka Lisa)

Välkommen Marans! Vad kul att vi blir fler! 
    Har du någon plan/bra tips för mig som är lite mer rookie? 

• Anonym (Tjocka Lisa)

Första dagen snart slut. Det har varit jobbigt och jag är helt tom på energi. Men nu är dagen snart över. Ska gå och lägga mig tidig. 

• Anonym (Tjocka Lisa)

Dag 2. Är så hungrig! Svårt att fokusera på jobbet. Men försöker tänka positivt, jag behöver inte bry mig om att tänka på vad jag ska äta. Jag hinner ta promenad på lunchen. 
    Ketosticks är det bra? Blir du extra motiverad att kämpa tack vare dem?

• Anonym (Tjocka Lisa)

Äsch, jag tappade tråden under lediga dagar när man träffas och umgås.. pinsamt. Men nu är det vardag igen och jag kavlar upp armarna.

Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1