Inlägg från: Anonym (Renko.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (Renko.)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-01-01 01:18:26 följande:

Kan inte svara för alla här. Men kan svara på vad jag erbjuder min karl och som jag vet att han uppskattar:

- regelbundet sex
    - ömhet i form av pussar, kli i hans hår/nacke/rygg med mina långa naglar, massage osv
    - ordentlig och lagad mat
    - en kvinnlig energi som är något helt annat än det hans polare kan erbjuda honom
    - någon som vill att han på riktigt ska bli en bättre version av sig själv
    - ett syfte och något att göra då han har en roll/en funktion att fylla i mitt liv

Det finns säkert mer. Men kommer inte på mer just nu. 

Och den dagen du drar?
  • Anonym (Renko.)
    Anonym (Stork) skrev 2025-01-01 11:22:04 följande:
    Om han ska få en ny kvinna är det en sämre kvinna.

Bra män blir inte lämnade. 
    Det blir vi faktiskt. Även om vi lägger ner mycket möda på att relationen ska funka på bådas villkor. Hon var förvisso ganska rastlös till naturen, men ändå. "Det kändes inte rätt", sa hon utan att aldrig riktigt bena ut vad som inte var rätt. Lite komiskt att hon hörde av sig ett halvår senare och frågade om vi skulle göra ett nytt försök. Gräset var visst inte grönare på andra sidan.......
  • Anonym (Renko.)

Gott Nytt År, god fortsättning och tack för era inlägg. Det har varit intressant att ta del av dem. Min ts var lite av en trevare i ett ämne där det ser lite olika ut i olika länder. En amerikansk vän är inne i en slitsam skilsmässa och tyvärr avstod de från att utfärda ett äktenskapsförord (sk prenup). Många amerikanska kvinnor vägrar att gå med på ett sånt och utpressar männen känslomässigt att avstå. I ett sånt läge är mannen helt chanslös i familjerätten eftersom rätten i mycket hög grad dömer till kvinnans fördel när det gäller vårdnaden av barnen samt att hon tilldelas hälften av mannens tillgångar oavsett om hon har varit en hemmafru som levt gott på mannen eller om hon har haft en egen karriär. Min vän driver en liten transportfirma som har gått bra, men han säger att han kanske måste sälja firman för att klara sig när skilsmässan är avklarad.

Nu vet jag att det ser lite annorlunda i Sverige, så min ts borde nog ha applicerats på Staterna istället för Sverige.

Svar på tråden Relationer värdelöst för män.