Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Relationer värdelöst för män.

Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 09:11:55 följande:
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
    Oj ja det är klart om kvinnan ändå är ensam i relationen så tycker jag det är fullt rimligt att dra. För det är ju just det du antyder genom att lägga hela ansvaret och skulden på just henne. I en sund relation är man två personer, båda är lika ansvariga för att vårda den. Jag har aldrig hört någon säga att de brutit upp en seriös relation för att den varit tråkig. Däremot att de upplever att partnern inte lyssnar eller tar dem på allvar osv. 

De flesta är inte för snabba att bryta upp, det är däremot mer socialt acceptabelt idag så folk lämnar hellre än lever i en dålig relation och mår dåligt. Man har dock ofta funderat på detta under en längre tid. Att kvinnor som lever som singlar mår bättre än kvinnor i en heterosexuell relation på gruppnivå är ju ändå intressant. Jag upplever också att män är mindre villiga att ta hjälp såsom parterapi.
  • Anonym (M)
    Mayjel skrev 2025-01-02 00:06:01 följande:
    Precis, en löjlig stereotyp som synts i b.l.a. Simpsons, med noll verklighetsförankring. Iallafall om vi snackar generellt. 

Finns så många singelkvinnor i Sverige numera att det nästan blivit en norm och därmed långt ifrån det du kallar "excentrisk". 

Sen så har du fortfarande inte lagt fram några bevis som stödjer din teori om att kvinnor överlag skaffar katt för att de inte har en partner. 

Att känna sig ensam som kvinna behöver inte vara synonymt med att vilja ha just en man i sitt liv. 
    Just detta, självklart finns det ensamma kvinnor men kvinnor som är ensamma saknar och söker oftast i första hand vänner snarare än en partner. Medan män som är ensamma ofta desperat söker efter en partner i första hand. 

Med tanke på hur många som känner sig ensamma trots en partner så känns det bra mycket vettigare att fokusera på att skaffa vänner först. 
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.