Inlägg från: Anonym (M2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M2)

Relationer värdelöst för män.

Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 19:55:42 följande:
    Tror det handlar mycket om att äldre män är så dåliga på att skapa och upprätthålla bra relationer. Dom som statistiken bygger på är det gamla gardet som knappt hade kontakt med sina egna barn.

Äldre eller män med antisociala beteenden har ofta extra stor glädje av en partner.

Finns massor av unga och medelålders män som är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. 

Ännu fler idag än förr. Kvinnor har högre krav idag.

• Anonym (M2)
    Anonym (Inte helt fel) skrev 2025-01-01 20:11:02 följande:
    Nja, även yngre/medelålders män är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. Det ser man ju inte minst här. Tror inte jag sett någon man som mår dåligt här, som faktiskt har vänner att prata med. De är istället desperata efter en kvinna som ska lösa deras problem.
    Håller med. 
  • Anonym (M2)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:24:42 följande:
    Inte om man går efter den definition som råder idag. Incel betyder numera att man inte får sex, hur mycket man än försöker, och jag har aldrig mött en kvinna som ingen man vill ligga med, aldrig någonsin.

Tror personligen inte att kvinnor skulle bli nekade relationer heller. Det finns män som är villiga till precis allt, även om det nu inte skulle vara "rätt" man som erbjuder sig. 
    Fast det spelar väl ingen roll, att man får ligga med vilken sunkig man som helst, när man inte vill det och bara tycker de är äckliga.  Är det verkligen något att eftersträva? 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-02 20:01:59 följande:

Gott Nytt År, god fortsättning och tack för era inlägg. Det har varit intressant att ta del av dem. Min ts var lite av en trevare i ett ämne där det ser lite olika ut i olika länder. En amerikansk vän är inne i en slitsam skilsmässa och tyvärr avstod de från att utfärda ett äktenskapsförord (sk prenup). Många amerikanska kvinnor vägrar att gå med på ett sånt och utpressar männen känslomässigt att avstå. I ett sånt läge är mannen helt chanslös i familjerätten eftersom rätten i mycket hög grad dömer till kvinnans fördel när det gäller vårdnaden av barnen samt att hon tilldelas hälften av mannens tillgångar oavsett om hon har varit en hemmafru som levt gott på mannen eller om hon har haft en egen karriär. Min vän driver en liten transportfirma som har gått bra, men han säger att han kanske måste sälja firman för att klara sig när skilsmässan är avklarad.

Nu vet jag att det ser lite annorlunda i Sverige, så min ts borde nog ha applicerats på Staterna istället för Sverige.

Samma sak i Sverige. Man delar lika på tillgångarna om inte äktenskapsförord finns. 

Däremot delar man oftast på vårdnaden/umgänget. 

Svar på tråden Relationer värdelöst för män.