Relationer värdelöst för män.
Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
Det råder lite delade meningar i det nuvarande förhållandet. Allt syns inte.
Jag gillar att laga mat och gör det oftast, har inget mot att diska och tvätta. Just matlagningen uppskattas men vid städning och liknande ?avsynas? resultatet och det är ofta synpunkter på det. Detta gör det inte direkt roligt att städa och fixa. Får ofta kommentarer att det inte tas initiat till att fixa här hemma men de gånger det görs är det fel. Har målat om på eget initiativ, städat och röjt förråd med mera, inget blir bra, inte ens om en duk byts. Ändå är det irritationer om att initiativ inte tas.
Jag tjänar betydligt mer och arbetar mer. Lägger mer pengar på hushållet men det tror inte den andra parten. Tas ekonomi upp blir det bråk och svartsjuka. Från början var det väldigt bestämt från andra parten att båda lägger llika mycket, oavsett. Får kommentarer som att du köper aldrig något till hushållet. Självklart glöms det då bort de dyrare investeringarna. Köksutrustning, möbler, säng med mera. Den andra parten köper ljus och kanske duk.
Nä vi har inte sex längre. Jag tjatar inte om det, låter det komma om det kommer men det händer ytterst sällan. Vill inte längre vara inneboende. Vill flytta snart och få mitt hem så som jag vill, spendera pengar på det jag vill. Tänker aldrig bli sambo igen.