Inlägg från: Anonym (Karl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl)

Relationer värdelöst för män.

Mayjel skrev 2025-01-01 23:00:00 följande:
    Och kvinnliga incels existerar inte. Alltså en fantasiprojektion. Manliga dito finns det överallt online där de kan vara anonyma. De har egna sfärer där de härjar som värst med sitt kvinnohat.
    Men det finns ensamma kvinnor.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:03:55 följande:
    Som lär trivas avsevärt mycket bättre med detta än män. Därav är det i första hand kvinnor som bör ställa sig själva TS fråga, inte TS själv. 
    Varför är det så svårt för dig att acceptera att det finns ensamma kvinnor som inte trivs med det och som skaffar katt för att göra det mindre ensamt?
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:10:47 följande:
    För att det finns forskning som visar på motsatsen, att kvinnor klarar sig bättre ensamma än vad män gör, som t.o.m. lever kortare liv om de inte har en kvinna som daddar deras barnsliga arslen.

Kvinnor har generellt inte heller samma behov av sex eller att någon ska "ta hand" om dem eftersom de är vuxna och har lärt sig att ta vara på sig själva. 
    Jag säger att det generellt är så, men det betyder inte att det gäller alla.

Om du inte förstår att det även finns ensamma kvinnor som skaffar katter för att lindra ensamheten, så är du bra naiv.
  • Anonym (Karl)

Jag accepterar att några här inte vill tro att det även finns ensamma kvinnor i Sverige och som skaffar katter och kallas därmed lite skämtsamt för crazy catladies. Ni kan få få ha denna fantasi ifred om det är viktigt för er världsbild.

• Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:31:44 följande:
    Ja, du får acceptera att vi andra lever i verkligheten och inte i din incelfantasi. 
    Det verkar rimligt att det inte finns några ensamma kvinnor alls i hela Sverige.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:52:08 följande:
    Inte på samma sätt som det finns ensamma män nej. Och igen, katter är typ det allra vanligaste husdjuret som finns i det här landet. Vanligast i barnfamiljer vad jag har läst.

Bevisa annars att singelkvinnor skaffar katt enkom för att de saknar en man. Katter är något helt annat än en partner, likaså hundar och andra husdjur.
    What is a cat lady: A stereotypical "cat lady" is eccentric, lonely and keeps company only with her pet felines.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 00:06:01 följande:
    Precis, en löjlig stereotyp som synts i b.l.a. Simpsons, med noll verklighetsförankring. Iallafall om vi snackar generellt. 

Finns så många singelkvinnor i Sverige numera att det nästan blivit en norm och därmed långt ifrån det du kallar "excentrisk". 

Sen så har du fortfarande inte lagt fram några bevis som stödjer din teori om att kvinnor överlag skaffar katt för att de inte har en partner. 

Att känna sig ensam som kvinna behöver inte vara synonymt med att vilja ha just en man i sitt liv. 
    Begreppet cat lady kommer fortsätta att existera även om just du tycker att det är löjligt.

Det var inte jag som kallade cat ladies exentriska, det stod som definition när jag googlade fenomenet.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 00:23:25 följande:
    Och de incels som på allvar tror att denna misogyna stereotyp existerar i verkligheten kommer att fortsätta vara lika korkat verklighetsfrånvända och önsketänkande.
    Jag har bara koll på cat ladies, när det kommer till incels så får du nog rikta frågan till dom. Det vet jag tyvärr inget om.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:04:30 följande:
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 

Jag har hört uttrycket ett antal ggr. Bland vänner, kollegor och familj som ibland pratat om detta i skämtsam ton. 

Om vi pratar om Simpsons, så är det precis vad deras humor bygger på. Dom tar en fenomen dom ser i samhället, skruvar lite på det och vips så har dom humor. Det skulle inte vara kul om det inte låg någon sanning alls i detta.

Men nu vet vi att du inte tror att det finns.

• Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 09:10:10 följande:
    Ja, ni har använt ordet i skämtsam ton eftersom galna kattkvinnor ÄR ett allmänt skämt och en verklighetsfrånvänd stereotyp som endast hör hemma i tecknade fantasiserier. 
    Skämt, men inte helt ogrundat. Om fenomenet inte existerat så skulle det inte vara kul.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 09:13:26 följande:
    Jo, i stort sett är det knappt förekommande och verkligen inte jämförbart med incels. Inte heller har du bevisat att dessa kattkvinnor skulle vara kattgalna för att de egentligen vill ha en man. Inte någonstans. 
    Men då erkänner tom du att det förekommer, om än i liten skala. Det var gentilt av dig.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.