• Mayjel

Relationer värdelöst för män.

Anonym (M2) skrev 2025-01-02 00:11:25 följande:
    Fast det spelar väl ingen roll, att man får ligga med vilken sunkig man som helst, när man inte vill det och bara tycker de är äckliga.  Är det verkligen något att eftersträva? 
    Nej, det är inget att eftersträva. Men om vi ska gå efter incelsens egen definition av ordet så handlar det hela om sex och att bli nekad relationer där sex ingår.

Något som också är ganska typiskt för män Så sexfixerade som de ofta är så blir de förblindade och oförmögna att se till hjärtemässiga egenskaper som verkligen betyder något, ex. kärlek och omtanke, en genuin sådan. 
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 00:19:11 följande:
    Begreppet cat lady kommer fortsätta att existera även om just du tycker att det är löjligt.

Det var inte jag som kallade cat ladies exentriska, det stod som definition när jag googlade fenomenet.
    Och de incels som på allvar tror att denna misogyna stereotyp existerar i verkligheten kommer att fortsätta vara lika korkat verklighetsfrånvända och önsketänkande.
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 00:26:58 följande:
    Jag har bara koll på cat ladies, när det kommer till incels så får du nog rikta frågan till dom. Det vet jag tyvärr inget om.
    Incels existerar och är en liten men (tyvärr) ganska högljudd grupp av misogyna papegojor som gillar att överrösta varandra med sin patetiska sexfixering och allmänna kvinnohat online. 

Catladies är ett hittepå, en projicering och en hämndfantasi som vissa incels tröstar sig med där ni sitter och ugglar i er egen självförvållade isolering. Där har du skillnaden. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:01:19 följande:
    "Det finns inga "crazy catladies"."

finns ingen kvinna som är minst lite crazy
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:49:14 följande:
    15 Common Experiences of "Femcels"

(2023) analyzed online discussion posts on ThePinkPill.co, a femcel-created community that broadened to encompass broader pink pill ideologies, which emphasize the misogyny faced by women, particularly those who are unattractive
    ----

12. Lack of understanding from other women. Femcels mentioned a lack of support and understanding from other women, especially those in relationships. Some felt that their experiences were invalidated by other women online

[...]

The researchers concluded that femcels share some beliefs with radical feminists, particularly pertaining to patriarchy, the oppression of women through control of their bodies, and the need for women to gain more power.

Interestingly, ?revenge," one of the keywords that the researchers looked for, was seldom discussed by femcels

https://www.psychologytoday.com/gb/blog/the-modern-heart/202403/14-common-experiences-of-femcels-according-to-research
    Och jag utgår fortfarande från den moderna tolkningen av inceldom - oförmågan att locka till sig någon för sexuella aktiviteter. Kvinnor behöver inte ens anstränga sig för detta, eller något mer än att finnas till egentligen. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:54:45 följande:
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.
    It's biblical, but truth will set you free.

-Monique Marvez
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:56:07 följande:
    vad tycker du om män som hatar katter?
    Förstår inte hur detta är relevant för diskussionen? Kattahatande män är ingen stereotyp vad jag känner till. 

Min allmänna åsikt är att jag helst inte umgås med människor som hatar djur, åtminstone inte vanliga husdjur. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 03:00:21 följande:
    din  moderna tolkning är sura bittra incels tolkning
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna. Och ja, eftersom jag håller mig uppdaterad kring olika begrepp så kommer jag också att utgå från de tolkningar som är på modet. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 03:39:53 följande:
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:57:24 följande:
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar. 
    står det
    crazy = complicated
    eller
    crazy and complicatedhttps://cdn-images.dzcdn.net/images/artist/08f247d49d93d43d8b69c52d08018e23/1900x1900-000000-80-0-0.jpg
    Orden står i samma mening och egenskaperna kan lätt kopplas till varann därav.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 04:12:36 följande:
    det är inte en allmän tolkning, det är en/din inceltolkning
    När incels projicerar allt sex är bättre än inget sex på kvinnor blir det kvinnor knullar också allt som rör sej ,när som helst, var som helst så de äter vilket skit som helst bara de blir tillräckligt hungriga.
    inget sex = bortvalt sex, men bara för kvinnor även om de har svår social fobi och är rädda för män.

Hade det inte varit för alfa chad kukinflationen på tinder hade incels fått knulla
    Neither ?incel? nor ?volcel?: Relational accounts of UK women's sexual abstinence

It is often claimed that women cannot be incels but only ever ?volcels? (voluntary celibates; a term originating within the incel community) since there is a ready abundance of men available for women to have sexual relationships with should she wish (Maxwell et al., 2020; Sharkey, 2022).1

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277539523001620

Jo, det är den allmänna tolkningen idag då de flesta incels är män som inte får pippa av olika anledningar. Det är också denna grupp som gjort sig mest sedda och hörda. 

Sen finns det ingen inflation av män heller. Kvinnor har det lättare på sex och relationsfronten eftersom de inte har samma desperata behov av sexuella relationer som män.

Och i det moderna samhället blir kvinnor inte heller stigmatiserade om de väljer bort romantiska relationer. Därför väljer många att vara singlar då detta gynnar dem bättre än jobbiga mansbarn till partners som bara kräver och tar ifrån dem utan att ge tillbaka i närheten lika mycket.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 04:15:29 följande:
    mening är inte detsamma som "egenskaperna"
    Men suck.. Det har jag heller aldrig påstått. Men igen så står dessa två egenskaper i en och samma mening och då kan det tolkas som att egenskaperna galen och komplicerad är sammanlänkade. Vad är det du inte fattar?
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 08:58:30 följande:

Jag har hört uttrycket ett antal ggr. Bland vänner, kollegor och familj som ibland pratat om detta i skämtsam ton. 

Om vi pratar om Simpsons, så är det precis vad deras humor bygger på. Dom tar en fenomen dom ser i samhället, skruvar lite på det och vips så har dom humor. Det skulle inte vara kul om det inte låg någon sanning alls i detta.

Men nu vet vi att du inte tror att det finns.

Ja, ni har använt ordet i skämtsam ton eftersom galna kattkvinnor ÄR ett allmänt skämt och en verklighetsfrånvänd stereotyp som endast hör hemma i tecknade fantasiserier. 
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 09:11:33 följande:
    Skämt, men inte helt ogrundat. Om fenomenet inte existerat så skulle det inte vara kul.
    Jo, i stort sett är det knappt förekommande och verkligen inte jämförbart med incels. Inte heller har du bevisat att dessa kattkvinnor skulle vara kattgalna för att de egentligen vill ha en man. Inte någonstans. 
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 09:19:09 följande:
    Men då erkänner tom du att det förekommer, om än i liten skala. Det var gentilt av dig.
    Trams. Är inte det minsta gentil. Har aldrig påstått att det inte skulle finnas en enda kvinna som inte har för många katter. Jag säger att det är ett högst ovanligt och knappt förekommande fenomen, som verkligen inte går att jämföra med incels på något plan. Bevisa att kvinnor med katter, oavsett antal, försöker ersätta män med husdjur. Eller så kan du lämna diskussionen då du inte tillför något ändå. 
  • Mayjel
    Man i norr skrev 2025-01-02 09:31:53 följande:
    Så om Svenskar grovt generaliserat är kaffedrickare och fredsälskande, så betyder dessa samma sak?🤔
    Dum jämförelse. Det finns inga likheter mellan de där två orden, till skillnad från de två egenskaperna komplicerad och att vara mentalt instabil eller galen.
  • Mayjel
    Man i norr skrev 2025-01-02 11:32:29 följande:
    Så om orden har vissa likheter så är det smart att se dem som synonyma?
    Svenskar gillar kaffe och Brännvin, alltså är det fullt möjligt att bli full av kaffe?😂
    I den meningen som postades så är det fullt rimligt att dra liknelser mellan de två personlighetsdragen ja. Det fattar vem som helst som inte är helt bakom flötet.

Dina fortsatta jämförelser blir bara alltmer pinsamma. Sluta svara mer, du gör dig bara skrattretande. Tusen facepalms om det funnits några härinne. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 12:01:01 följande:
    Mayjel skrev 2025-01-02 11:37:37 följande:
    I den meningen som postades så är det fullt rimligt att dra liknelser mellan de två personlighetsdragen ja. Det fattar vem som helst som inte är helt bakom flötet.

Dina fortsatta jämförelser blir bara alltmer pinsamma. Sluta svara mer, du gör dig bara skrattretande. Tusen facepalms om det funnits några härinne. 

Inte intresserad av länkar. Diskutera istället eller lämna mig ifred. Det sista är att föredra faktiskt. 

Och jag vet redan mycket väl vad som menades med de två egenskaperna och kommer inte ändra mig på den punkten så ge upp ditt meningslösa tjafs.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 12:11:57 följande:

Fortsättning...

Som sagt. Sluta med dina meningslösa länkar. Detta är ett diskussionsforum. Sluta svara.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 13:15:47 följande:

kvinnliga incels existerar inte
    crazy catladies har patetiska incels diktat ihop
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna

Komplicerad är inte detsamma som "galen".....

misogynt, misogynt, misogynt....

fantasiprojektion...
    du hittar bara på det mesta du skriver.
    du börjar kännas bekant

har du använt ordet strukturer mycket senaste tiden?

Jag hittar inte på nånting. Skitsnack. Är mer verklighetsförankrad än du och har, till skillnad från dig, egna åsikter och behöver inte länka andras hela tiden.
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.