Inlägg från: TittyBangBang |Visa alla inlägg
  • TittyBangBang

Brukar man må särhär dåligt ?

Det är väl det här som man drömmer om när man skaffar barn. Fattar inte?

Man skaffar väl barn för att man vill ha dom hos sig. Att man liksom säger upp sin egen fritid osv? (På sätt o vis)

• TittyBangBang
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-01-01 09:59:25 följande:
    Är väl en hel familj man drömmer om ? Skaffa barn se dom växa upp i en trygg miljö för att ge dom bra förutsättningar för sina egna liv. Att välja vilken dom skall bo hos är inte drömmen.

Jag är otroligt glad och stolt att dom vill bo hos mig. Att jag kan ta hand om dom och hemmet. Antar att det vanligaste är att dom bor hos mamman.
    Men hjälper lite när dessa kännslorna plågar mig över att jag måste ge upp mitt liv, medan hon får ett "nytt liv". Visst hon lider av ensamhet och saknad till dom, men går lindra det genom att vara social, men kan inte komma på vad jag kan göra för att lindra detta... vill inte se det som orättvist men gör det.
    Hade verkligen inte vilja ha det tvärtom...
    Nja men skilsmässor är ju mer regel än undantag så det får man nästan se som en garanti för att inte bli ledsen. Klart man vill ha en kärnfamilj men med två stycken som jobbar på heltid så kommer det inte gå. Kärnfamiljen och drömmen om den är borta sedan länge tyvärr. 

Du tror att gräset är grönare på andra sidan men tänk såhär. Hon har troligtvis det lättare att hitta ett nytt liv än dig. Kvinnor i den åldern som frigör sig har lättare att hitta en ny partner. Nytt spännande sex och resor utomlands med allt vad det innebär. Försök att glädjas för hennes skull och var fortsatt glad för sin egen, då du som du säger inte skulle vilja ha det tvärtom.

Man kan sörja men samtidigt vara glad för den andra personen. Du njuter av dina barn och hon njuter av att knyta nya kontakter och få leva ut det liv som hon kanske känt att hon inte fått leva i eran relation.
Svar på tråden Brukar man må särhär dåligt ?