Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Tror ni på spöken?

Kanske. Det händer saker i mitt hus som inte går att förklara. Handtag går ner. Dörrar öppnar och stängs framför mina ögon. En bok eller sak från bokhyllan börjar plötsligt röra på sej och ramlar i golvet. Inget annat i rummet flyttar på sej. Kökslampan kan plötsligt börja svänga fram och tillbaka för att sen lika plötsligt stanna mitt i en rörelse. Tv:n sätts på lite random. Har bytt tv och samma händer med den nya. 

Har försökt hitta förklaringar till det här men har inte gjort så ännu. Har inte sagt något till någon för misstänker att det kan skrämma skuten ur vem som helst. Däremot har flera sagt att det känns som om dom är iakttagna och det känns som det är någon mer i huset. Jag brukar skoja bort det och säga att det nog bara är mitt lilla hus spöke som skojar lite. 

• Anonym (V)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 14:17:33 följande:
    Har någon mer än du bevittnat allt detta? Tänker särskilt på kökslampan. Sker det enbart på natten? Det kan handla om drömmar i många fall. 

På natten sover jag. Vad som händer då har jag ingen aning om. Allt har hänt på dagtid. 
    Japp. Det är flera som bevittnat. Mina barn, min mamma och vänner som varit här. Kökslampan har gungat kanske 5 ggr. En gång var bästa väninnan här när det hände. Jag pratade bort det och sa att det nog var något utifrån. Tveksamt om hon köpt det. Hon vill numera inte gå in i mitt hus om hon är själv. Hon säger att det beror på allt knepigt som händer här. Jag och barnen har dock inga problem med det. 

Katten brukar resa ragg och fräsa mot något i vardagsrummet också. Hon följer något med blicken. Ser ut som om hon följer något som går genom vardagsrummet, alltid samma sträcka. Har kikat efter möss men inte hittat några. 

• Anonym (V)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 14:09:46 följande:
    Det är poltergeistfenomen du har. 

I såna fall är det snälla poltergeisters. 

• Anonym (V)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 14:46:39 följande:
    Det kan ju vara nån som vill göra sig hörd. Om du har möjlighet, ta dit ett medium och kolla vad det är. Jättespännande ju. 🙂
    Jag bor  på en gammal gård från 1700- talet. Kanske därifrån. Jag är inte så intresserad av att forska i det. Är mer åt det naturvetenskapliga hållet och tänker att allt har en förklaring, men helt säker kan ju ingen vara. Min dotter sa när hon var liten att det brukade sitta en man i fåtöljen vid hennes säng som hon brukade prata med om hon vaknade på natten. Hon var aldrig rädd utan tyckte tvärtom det kändes tryggt. Har försökt få henne att säga vad dom pratade om, men hon sa att det kunde hon inte berätta. Nu säger hon att hon inte kommer  ihåg vad han sa.Jag vet inte om hon ser honom fortfarande, hon svarar bara undvikande om jag frågar. Fåtöljen är hon noga med ska stå kvar. 
Svar på tråden Tror ni på spöken?