Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Tror ni på spöken?

Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 14:09:46 följande:
    Det är poltergeistfenomen du har. 
    Det, min vän, behöver det alls inte vara!
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 14:46:39 följande:
    Det kan ju vara nån som vill göra sig hörd. Om du har möjlighet, ta dit ett medium och kolla vad det är. Jättespännande ju. 🙂
    Eller så låter man det vara.

Däremot kan man få hjälp med hur man ska hantera det, och hur man kan få det att lugna ner sig.

Jag är född medial, mina barn har ärvt förmåga/lasten av mig. Det är inte alltid roligt att vara öppen för sånt, jag hade hellre sluppit.

Det enda positiva är vetskapen om att det finns något mer. JAg tycker mest synd om dem som förnekar och förnekar, trots att de inte har minsta "bevis". Något som vi som upplevt det faktiskt har.

Har man tur så kan det gå att fånga på bild eller film, men då gäller det att hålla sig lugnt och inte tappa fattingen.
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 15:55:34 följande:
    Hur förklarar du det då min vän? 
    Det gör jag inte.
    Jag har inte varit där och upplevt det.

Men att det måste handla om poltergeist är absolut inte säkert. Snarare mer osannolikt än t ex ett andeväsen.
    För jag hoppas att du vet skillnaden...
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 16:07:28 följande:

I min värld så är poltergeist en Så kallad bullerande? Något som får saker att röra sig, så det finns väl rätt stor chans att jag har rätt på den punkten. Sedan har jag även hört att poltergeist kan höra ihop med en levande person (gärna en yngre/tonåring) och att fenomenet brukar försvinna när personen ifråga blir äldre. Andeväsen, jag förmodar att det är en tidigare levande person. Men är ärligt talat inte säker på den. Så du får gärna förklara termen för mig så jag blir helt på det klara med det. 🙂 

Det kan en enkel googling förhoppningsvis ge dig svar på.
    Hittar du inget så skriv igen så ska jag ge mig på en enkel förklaring.
Svar på tråden Tror ni på spöken?