Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 13:36:16 följande:
Inget illa ment här men hur kan du veta att det var spöken du såg och inte något du bara inbillade dig? Eller att du möjligen kan ha drömt?
Folk verkar ju inte ens kunna förklara vad spöken är för nåt och då förstår jag inte heller hur man kan vara så säker på att man sett några.
Jag vet vad jag såg i båda fallen. Jag sov inte. Har varit med om många fler övernaturliga saker och skulle kunna skriva massor om det. Men nu var det specifikt spöken det handlade om här. I det första fallet var det en man jag såg. Senare (många år senare) råkade jag slå på TV4 och tv-programmet ?det okända?, det var mitt i programmet och jag visste inte var någonstans dom befann sig, men det som sas liknade mycket det jag själv varit med om. Efter ett tag visade det sig att det gällde samma bostadshus som jag bodde i på den tiden. Så det var inte bara jag som sett denna person.
I det andra fallet var det som sagt en skugga som gick från ena sidan väggen till den andra. Skräcken var stor och jag vet vad såg även i det fallet. Vi flyttade därifrån för 10 år sedan och inte långt efter så upptäcktes en stenåldersboplats i närheten. Det blev ganska sensationellt över hela världen för man hade hittat stenansikten tillverkade på stenåldern (har aldrig hittats tidigare). Man fann även spår efter en schaman. Nu vet jag förstås inte om det var denna schaman som gick igen, det är ju omöjligt att bevisa. Men att jag såg en skugga är helst säkert.
Men som sagt om man inte har varit med om det så kan man inte tro på det eller hur? 😉