• Anonym (Mamma)

Magmuskler ej växt ihop?

Jag fick Barn för lite mer än ett år sedan och misstänker att mina magmuskler inte har växt ihop, när jag spänner magen blir det som en kulle mitt på. Jag ska boka tid på HC för att kolla detta, men i väntan på, är det någon som har tips vad jag kan göra för att de ska läka? 

min mage är ganska stor fortfarande på så sätt att jag fortfarande ser gravid ut och undrar om det är pga detta eller bara oturligt att magen inte drar ihop sig mer. Tycker det är jättejobbigt att se gravid ut och har även fått kommentarer om jag är gravid igen. Är liksom inte fett utan mer svullen/uppblåst/ rund om magen. Den känns hård, kan inte ta tag i huden riktigt på magen. Tips/ideer eller någon som varit i samma situation och fått magen plattare igen? eller behöver jag bara acceptera min nya mamma-kropp 😅

• Svar på tråden Magmuskler ej växt ihop?
  • Anonym (Hm)

Ett år är en ganska lång tid så musklerna bör ha dragit sig ihop nu. Det du beskriver låter precis som att de har blivit delade och inte lyckats på egen hand att komma tillbaka igen. Vad jag har förstått så är det då en operation som gäller om du inte känner att du kan acceptera ditt nya utseende. sen finns det såklart mängder med träningstips som kan göra stor skillnad också. bara att söka på internet :) 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-03 05:23:46 följande:

Ett år är en ganska lång tid så musklerna bör ha dragit sig ihop nu. Det du beskriver låter precis som att de har blivit delade och inte lyckats på egen hand att komma tillbaka igen. Vad jag har förstått så är det då en operation som gäller om du inte känner att du kan acceptera ditt nya utseende. sen finns det såklart mängder med träningstips som kan göra stor skillnad också. bara att söka på internet :) 

Tack för svar! ja tiden har ju gått och jag har tänkt att magen ska bli mindre med tiden, men nu har det ju verkligen gått tid. Oj operation låter drastiskt, jag tycker det är väldigt jobbigt att magen är så stor fortfarande men vet inte om jag är beredd med risken som ändå finns med en operation. 
Svar på tråden Magmuskler ej växt ihop?