Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Hur höja statusen på att få pojkar?

Anonym (W) skrev 2025-01-02 11:37:32 följande:

Gör finare och sötare pojkkläder och lyft fram när ni gör saker med era söner, även tonåriga och vuxna söner. Sen måste kvinnor sluta måla upp svärmor som världens hemskaste människa.

Det hela verkar till stor del handla om att det är tråkigare att handla kläder och grejer till pojkar för att det inte finns lika mycket gulligt. Har hört det mer än en gång. Jag har barn av båda kön och håller med. Flickavdelningen är alltid stoooor och valmöjligheterna måååånga. Man skulle kunna handla upp hela löningen på söta flickgrejer och accessoarer. Pojkavdelningen är en tredjedel i storlek och väldigt tråkig och ful i jämförelse med tjejavdelningen (ni som vill ha blandade avdelningar och könsneutrala kläder får tycka vad ni vill, ni är i minoritet annars hade butikerna varit uppbyggda så för de vill bara maxa lönsamhet men det har testats och fejlat). Har du tur hittar du ett par fina plagg på hela avdelningen. Babyavdelningen är lite bättre även om flickavdelningen även där är större och sötare, men när du går från baby- till barnavdelningen händer något drastiskt på pojksidan och det är hopplöst att hitta något fint. Samma drastiska skifte sker inte på flickavdelningen. 

Det övergår mitt förstånd att någon som är mogen att vara förälder tänker så omoget och ytligt som att bry sig om att handla kläder är viktigare än en hälsosam frisk unge!

Jag tror inte att det är vanligt. Vill jag tro iaf.
  • Anonym (O)
    Anonym (Petronella) skrev 2025-01-02 15:40:02 följande:

Har aldrig sett mig som en flickmamma.
    Min man sa en gång att "alla män vill ha en son, de som förnekar det ljuger". Om det stämmer kan jag såklart inte veta. Men så sa han och de män han pratat om saken med tyckte detsamma.

Det är ju inte bättre. Jag har bara systrar. 
    Attans, ska man kanske komma ut som transsexuell på gamla där för att göra farsgubben nöjd?🤔😉
Svar på tråden Hur höja statusen på att få pojkar?