Inlägg från: Anonym (Båda könen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Båda könen)

Hur höja statusen på att få pojkar?

Alltså Sverige är de få länder flickor är så efterlängtade..vad är fel med detta?Det innebär inte att man inte älskar sina söner .

• Anonym (Båda könen)
    Anonym (On point) skrev 2025-01-03 18:51:23 följande:

Men vad är det här för snack? Att inte pojkar skulle vara lika välkomna som flickor.  De allra flesta barn som föds här i Sverige är efterlängtade och älskade oavsett kön. 

Och många önskar sig en av varje.
  • Anonym (Båda könen)

Som en bekant sa efter att fått bara söner:hellre än son än funktionshindrad dotter.?Konstigt 

• Anonym (Båda könen)
    Anonym (Josefin) skrev 2025-01-02 12:06:52 följande:

Det skulle vara intressant om det fanns statistik på vad män helst vill ha för kön på sitt barn. 

Män vill helst ha en son såklart.
  • Anonym (Båda könen)

Rika människor som verkligen vill och orkar(som i kungahuset här),skaffar många barn för att få barn av båda könen .

• Anonym (Båda könen)
    Anonym (Petronella) skrev 2025-01-03 19:55:29 följande:
    Vad är det för konstigt med det?
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-03 19:17:09 följande:
    Män vill helst ha en son såklart.
    Det säger de män jag pratat om detta med också. 
    Vad är det fel att få en friska söner och vara lycklig.Fattar inte.
  • Anonym (Båda könen)
    Anonym (Petronella) skrev 2025-01-03 20:14:24 följande:
    Jag vet inte hur jag missförstod men jag håller med om det. Fattar inte hur många gånger jag än läser...
    Exakt.sen kan man ha sina drömmar om livet,men friska barn oavsett kön väger alltid mera,enligt min åsikt.
  • Anonym (Båda könen)

Okej,de flesta kvinnor önskar sig en dotter och de flesta män önskar sig en son..så .Vad är problemet.

• Anonym (Båda könen)
    Tow2Mater skrev 2025-01-03 21:42:21 följande:
    En tredjedel av folk som svarat på en enkät kallar du 'de flesta'? eller vad baserar du det på?
    Livserfarenhet och annat .De flesta män vill ju ha helst en son för eller tidigare.
  • Anonym (Båda könen)
    Anonym (Älskar mina pojkar) skrev 2025-01-03 22:23:01 följande:

Jag önskade mig minst en flicka. Jag fick tre (!) pojkar som jag älskar mer än allt och skulle dö för vilken dag som helst.
    Så vad man önskar för kön och vad man sen känner för barnet/barnen är enligt erfarenhet helt skilda saker.

Det är det jag menar!
  • Anonym (Båda könen)

Men oavsett är lyckan där .

• Anonym (Båda könen)

Sen att bara blir farmor är bra

• Anonym (Båda könen)

Jag hade inte önskat mig enbart söner sorry

• Anonym (Båda könen)
    Mkay skrev 2025-01-04 08:49:54 följande:

Har aldrig hört talas om detta, är det verkligen ett stort problem? Ville själv ha en pojke som #1 men blev ju inte besviken över att få en flicka. Viktigaste är ju att barnet är friskt. 

Hur tänker du här.De flesta vill ju ha en av varje,även fast man säger inte detta .Oavsett länder.
  • Anonym (Båda könen)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-05 21:33:05 följande:

För min del var det viktigaste att barnet var friskt, hade inte en tanke på annat.

Men om inte det var så ?En del får barn som behöver hjälp dygnet runt ,hela livet .Så
Svar på tråden Hur höja statusen på att få pojkar?