Hur höja statusen på att få pojkar?
Alltså Sverige är de få länder flickor är så efterlängtade..vad är fel med detta?Det innebär inte att man inte älskar sina söner .
Alltså Sverige är de få länder flickor är så efterlängtade..vad är fel med detta?Det innebär inte att man inte älskar sina söner .
Men vad är det här för snack? Att inte pojkar skulle vara lika välkomna som flickor. De allra flesta barn som föds här i Sverige är efterlängtade och älskade oavsett kön.
Som en bekant sa efter att fått bara söner:hellre än son än funktionshindrad dotter.?Konstigt
Det skulle vara intressant om det fanns statistik på vad män helst vill ha för kön på sitt barn.
Rika människor som verkligen vill och orkar(som i kungahuset här),skaffar många barn för att få barn av båda könen .
Okej,de flesta kvinnor önskar sig en dotter och de flesta män önskar sig en son..så .Vad är problemet.
Jag önskade mig minst en flicka. Jag fick tre (!) pojkar som jag älskar mer än allt och skulle dö för vilken dag som helst.
Så vad man önskar för kön och vad man sen känner för barnet/barnen är enligt erfarenhet helt skilda saker.
Men oavsett är lyckan där .
Sen att bara blir farmor är bra
Jag hade inte önskat mig enbart söner sorry
Har aldrig hört talas om detta, är det verkligen ett stort problem? Ville själv ha en pojke som #1 men blev ju inte besviken över att få en flicka. Viktigaste är ju att barnet är friskt.
För min del var det viktigaste att barnet var friskt, hade inte en tanke på annat.