Inlägg från: Anonym (Cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cissi)

Hjälp. Dragit ut tand.

Jobbigt när det kommer sådär plötsligt! 

Jag har två kindtänder som är betydligt skörare än de andra och jag gissar att jag åtminstone kommer att behöva dra en av dem inom de närmaste åren. Det känns inte så kul att förlora den funktionen, men jag är inte jättebekymrad över hur det kommer att se ut.

Jag har redan dragit ett par visdomständer och där vande jag mig vid hur det kändes i munnen så fort det hade läkt.

• Anonym (Cissi)
    Goneril skrev 2025-01-02 16:13:12 följande:

Trist att många avstår från implantat på grund av kostnaden. Att lägga upp en amorteringsplan vore bättre. 

Att betala på avbetalning är pengar det också. Det är till och med mer pengar än om man betalar kontant. Att lägga en hel månadslön på ett implantat kan vara jäkligt dumt, när man har svårt att få slantarna att räcka till.

Alla är inte i övre medelåldern med hög utbildning, välbetalt jobb och utflugna barn, förstår du.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-05 09:47:19 följande:

Är det någon som tagit på avbetalning när ni gått till tandläkaren? Kan man få det räntefritt? Jag känner att ska jag lägga 10000-20000 så måste jag nog ta det på avbetalning eftersom jag ska vara mammaledig snart med. 

Börja spara nu istället, och vänta med att ersätta tanden tills du har fått ihop tillräckligt med pengar! 

Har du inte råd att spara så har du inte råd med avbetalning heller.
Svar på tråden Hjälp. Dragit ut tand.