• Siripiri

Ägglossning efter missfall

Beklagar missfallet ♥️
    Fick missfall i vecka 6+5/6 i höstas och min ÄL blev bara två dagar senare än vanligt. Men tror det beror på mängden HCG man har när man för missfallet. Jag plussade aldrig starkt dem två veckorna jag var gravid. Nu när jag opererades för utomkveds kom ägglossningen två veckor efter operationen, så ca 10 dagar senare än den skulle kommit, för min menscykel pågick typ som vanligt pga såpass lite HCG 😅 

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 06:19:15 följande:

intressant! Jag plussade heller aldrig starkt. Var på typ 4+6 när jag började blöda och hade bara svaga streck och 1-2 v på digitala. testen var helt negativa dagen efter jag började blöda så hade nog inte heller så mkt hcg i kroppen. 

Ja alltså BM verkar inte bry sig när man säger att man plussar svagt. Dem säger alltid att ett plus är ett plus, men styrkan på den strecket och en ökning/eller inte säger faktiskt en del hur det går för en, iallafall i början. Sen kan det bli såpass mycket HCG att stickan inte ' klarar av de ' och då får man spä ut urinet. 

Fick du bara 1-2v lär din ägglossning komma som vanligt Glad det har den gjort dem andra gångerna jag bara kommit upp i det med. Hade 2-3v på digitalt när den var sen två dagar. 

tempar du? Hjärta

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 12:04:53 följande:

ja men precis! Tror det med. Jag kände mig inte alls gravid den här gången, jämfört med hur mkt ?gravid? jag kände mig redan innan plusset när jag väntade sonen. Så jag blev inte förvånad när jag började blöda. 

Blödningen kom ca en vecka efter att mensen skulle kommit i vanliga fall. nu är jag på cd 14, brukar vanligtvis ha ägglossning på dag 17-18 men nu idag så steg tempen så verkar eventuellt som jag redan ägglossat igår då. Isåfall har jag ägglossat tidigare än någonsin.

Men om man utgår från hur min cykel skulle ha varit om jag aldrig blivit gravid förra cykeln över huvud taget så skulle jag haft ägglossning nu för någon dag sedan. Intressant om det blev så isåfall. Alltså att jag ägglossade 17/18 dagar efter BIM förra månaden och inte efter när jag började blöda av missfallet? 

Nä jag tror mycket att om man lyssnar på kroppen så vet man♥️ Vi kvinnor är väldigt intuitiva om vi vill vara de! 

sedärja! du får vänta och se till imorgon hur tempen beter sig 😊 Var den nere på sitt lägsta i förrgår? 

Hmmm Jaaa det är en bra fundering! kanske?! fortsatte du tempa när du plussade? 

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 17:18:32 följande:

Jag kör NC. Den var nere på sitt lägsta (så lågt som jag brukar ha innan ÄL) på cd 11. Idag är cd 14. Cd 12 & 13 smyghöjdes den lite, runt CL ungefär, men idag upp till så som den brukar vara efter ÄL. Får se imorgon om den stannar kvar eller droppar ner igen. 

jag slutade tempa när jag plussade men började igen så fort jag började blöda. Tempen sjönk som vanligt efter blödningen slutade, som den brukar göra efter mensen liksom 

Ahaa då låter det verkligen som din ÄL kom tidigare! 

Okej 😊 Många skriver att man ska sluta tempa när man plussat men tycker faktiskt att det inte är en jätte dålig idag ett göra det iallafall en vecka efter. För min del stressar det inte mig att veta, eller att se att det går upp ner, tycker bara alla mina värden är intressanta att ha koll på.

Svar på tråden Ägglossning efter missfall