Inlägg från: Anonym (6:e barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (6:e barnet)

BF september 2025

Hejsan allihopa!  Plussade den 22 december och är nu i vecka 6+0 . Väntar mitt 6:e och min mans andra. Min minsta fyllde 1 år i söndags så kommer bli fullt upp. Dock är dom andra 4 barnen mellan 18 och 13. Dom är så glada och förväntansfulla. Då jag mår så himla dåligt och spyr var vi tvungna att redan berätta för dom. Men med många mf i bagaget är man självklart nervös. Inte kontaktat BM än då det känns som jag utmanar ödet då 😄

AngieF skrev 2025-01-13 14:09:07 följande:
    Tog blodprov via online företag imorse och fick precis provsvar - HCG ligger på 12.. Jag är i v5+0 så borde ligga betydligt högre. Verkar som att det är ett till MA på g eller om det blir ett MF om någon dag. Ska prata med barnmorskan imorgon för att se vad de säger..
    Skönt på ett sätt om det upptäcks nu och inte v12 som sist men också jobbigt att vi inte kan behålla en graviditet
    Jag håller tummarna att det ändå går vägen! 
    sthlmkarlstad skrev 2025-01-15 09:35:29 följande:
    Jag var orolig över uteblivna illamåendesymtom. Det får jag äta upp nu. Konstant illamående, kräks inte men jag får kväljningar bara av doft eller tanke på mat. Också orolig då jag knappt får i mig något att den lilla i magen inte får tillräckligt med näring. Hur funkar detta för er andra? Jag har fått sjukanmäla mig från jobb denna vecka då jag knappt kan hålla huvudet uppe, funkar ju inte riktigt heller i längden..är i v 6+3
    Den lilla behöver du inte oroa dig för den får sitt ändå. Har varit väldigt dålig med mina 3 första och fick ligga inne med dropp. Spydde fram tills att dom var ute. Jag är mammaledig så är ju ändå hemma men inte lätt med en 1 åring.  Igår var en dålig dag spydde av allt jag drack eller åt så idag är man seg. Men har kvar medicin mot illamående från förra graviditeten så tog en innan jag la mig igår. Så bättre med illamåendet nu på morgonen iaf.
    sthlmkarlstad skrev 2025-01-15 11:02:04 följande:
    Tack snälla för svar. Vilken medicin? Jag fick Lergigan comp utskrivet idag 
    Det är den jag har med. Har även vanlig lergigan för natten. Compen har ju koffein i så lite dumt när man ska sova 😁
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-16 20:53:19 följande:

Tyvärr så visade det sig faktiskt att mina svaga tester var en kemisk graviditet/ missfal. Men ingen fara, nya tag!

Beklagar!  Men håller tummarna att det snart är eran tur🥰
    Anonym (90n) skrev 2025-01-17 17:33:40 följande:

Hej plussade med 5e barnet idag BIM+2.
    BF är 23 september hoppas det går hela vägen♥️🙏 är orolig över ett ex graviditet jag hade förra året februari.

Barnmorska ska boka tidig ultraljud ringde henne idag. 

Grattis! 
Svar på tråden BF september 2025