Inlägg från: Vallmo93 |Visa alla inlägg
  • Vallmo93

BF september 2025

Hej alla!

Jag hoppar in här då jag är försiktigt optimistisk över mina plus ☺️

Testade mig med ultratidigt test -1Bim som var negativt , och sen kom mensen (trodde jag!). Efter 9 dagar av blödande (först rikligt, men sen som spottings) så gravtestade jag mig igen i söndags som sjukt nog var positiva 🙈 samma dag slutade jag blöda/spottings.

Det som har gett mig ångest är att det känns som jag fortfarande ?ligger efter? med hcg utvecklingen. Samtidigt så går den uppåt, därav min försiktiga optimism ☺️ 

Idag är jag på 5+3 och har inga nämnvärda symtom mer än spända bröst och rapar mycket. Pratade med barnmorska imorse och hennes råd till mig är helt enkelt att avvakta en vecka och se vad som händer, samt fortsätta testa och se om det fortsätter bli starkare. Har precis bokat VUL i slutet av nästa vecka, ifall att ett mf inte startat då så kanske jag kan få lite klarare besked då iaf. ❤️

• Vallmo93
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-16 20:53:19 följande:

Tyvärr så visade det sig faktiskt att mina svaga tester var en kemisk graviditet/ missfal. Men ingen fara, nya tag!

Åh så trist 😞 ❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-16 10:57:21 följande:

Jag tror inte att ni ska oroa er för svaga tester. Mina tester visar nu (vecka 6-7) ett tydligt sträck men det är inte direkt lika starkt som det andra sträcket som syns på stickan. Jag har vänner som haft ?svaga tester? och blödningar som resulterat i friska barn som kommit till världen. En av de personerna hade sitt starkaste streck av alla sina graviditeter den gången hon fick MF i v.6. Så jag vet om det är helt tillförlitligt. Det är ju massor annat än hcg som avgör om allt går som det ska.

Jag tror egentligen man ska släppa testerna och låta kroppen jobba ❤️ Att försöka förutse ett missfall kan skapa en känsla av kontroll som man egentligen ändå inte har. Kram på er! 

Ja tack för en fin påminnelse. Trodde inte jag skulle bli sån men det är så lätt att stirra sig blind på testerna och vilja ha en kontroll (som man inte har). ❤️

Igår och idag har varit en hemsk stress för mig där jag har överanalyserat allt som hänt i kroppen, tester osv. måste verkligen koppla loss och låta det bli som det blir ❤️

• Vallmo93
    ellifant14 skrev 2025-01-17 21:57:29 följande:

Hej hej, jag är med i både denna och BF Augustigruppen för ena appen säger 31 aug och den andra säger 1 september 😅
    Har denna vecka börjat få ordentligt illamående och sover kanske 10-12 timmar/dygn. 8-10 timmar på natten och sen 2 timmars tupplur direkt efter jobbet. Aldrig sovit så mycket! Får ju inte gjort något annat på dagarna haha

Hej! Åh haha jag ska erkänna att jag längtar lite till när/om jag får tydligare symtom. Får säkert äta upp det senare 😅 
  • Vallmo93

Tillhör det vanligheten att man får dye stealers så småningom eller stannar det av för vissa? ☺️ tycker jag har tydligt positiva gravtest men teststrecket vill liksom inte bli starkare än kontrollstrecket.. Såhär har mina sett ut ungefär senaste 5 dagarna, varken svagare eller starkare utveckling.

• Vallmo93
    lazina80 skrev 2025-01-21 13:33:21 följande:

Ingen? :)

Jag är inte med i fb gruppen (avvaktar lite), hade annars hjälpt till!
    Rdlsgdl9922 skrev 2025-01-21 13:59:57 följande:

Var nyss på tidigt ultraljud :D en liten liten knopp med tickande hjärta :) jag trodde jag var v 8+0/7+6 men blev bakflyttad till 7+2 hehe :)

Åh wow, så kul! 😍 Grattis! Jag har VUL på fredag och är så nervös och ångestfylld. Vill bara se ett litet hjärta ticka också 🙈
  • Vallmo93
    sthlmkarlstad skrev 2025-01-21 17:11:47 följande:
    Men åh, lyxigt! Har ni bokat privat? Här i Värmland måste jag vänta till KUB v 12 ????
    Ja vi bokade privat, bor i Stockholm. Har egentligen en dålig magkänsla då min stegring på testerna går så långsamt, så det är mycket för att stilla min oro ☺️ tror annars att KUB är det första i Stockholms basprogram också!
  • Vallmo93

Är 6+3 idag och idag är första dagen som mitt teststreck är lika starkt som kontrollstrecket och CB veckoindikator slog över till 3+ 🥹 sån lättnad som släppte från bröstet! 

Och aldrig aldrig att jag kommer använda veckoindikator igen. Vet inte om jag är låghormonare eller vad det är - men det har enbart gett mig massiv ångest.

• Vallmo93

Hej alla, jag får hoppa ur här och hålla tummarna för er fina resa framöver!

På VULet igår kunde man inte se något i livmodern, och blev remitterad till Gynakuten. Misstänkt utomkveds så nu blir det utredning för det. ❤️

• Vallmo93
    Enlite sladdis skrev 2025-01-25 08:19:42 följande:
    Vad tråkigt att läsa. Vilken v är du i? Jag går också utredning hos gyn just nu🥲 är så påfrestande  psykiskt

Åh vad tråkigt, hoppas det hår bra för dig! 

Jag var 6+5 igår så då borde man definitivt ha sett något i livmodern. Har ganska bra koll på ÄL och senaste sexet jag hade - den kan inte vara senarelagd 😞

Vilken vecka är du? Är det utredning för utomkveds också? ❤️

Svar på tråden BF september 2025