Inlägg från: coccinella |Visa alla inlägg
  • coccinella

BF september 2025

åh jag vill också vara med här! Jag plussade för en vecka sedan, senaste mensen 17/12 och är nu 4+6. BF blir 23. September om allt går bra. Så kul att följa er andra här! Vi har två missfall i bagaget så jag hoppas SÅ att det går vägen denna gång. Är det någon här som har testat med de digitala testen varje vecka för att se om det hoppar upp från 1-2 till 2-3 etc? Jag tog ett digitalt som visade 1-2 den 14., så jag funderar på ta ett till imorgon för att förhoppningsvis se 2-3. Eller gör man sig själv bara mer galen/orolig med sånt?

• coccinella
    Enlite sladdis skrev 2025-01-20 17:59:37 följande:
    Hej! Vad kul!  Jag har bf 21/9. Jag tog ett digitalt idag och fick +3. Men vet att hade den visar 1-2 hade jag blivit jätteoroöig. Så den är på gott och ont. Har säkert tagit 25 tester sedan jag fick första svaga strecket
    Åh vad roligt! Jag testade digitalt idag och fick också 3+. Är så otroligt lättad 😄
  • coccinella
    Madelene1989 skrev 2025-01-21 20:40:59 följande:

Heeeej!! 

såå sjukt, jag är gravid för första gången, plussade den 19 Jan. senaste mens 17/12 🤩 är alltså på exakt samma datum som du🥰 hålller så tummarna för oss!! Dagarna går sååå långsamt 

Åh vad roligt! Ja, dagarna går verkligen i slow motion! klarar knappt av att tänka på annat och fokusera på jobbet haha 😅  Det är första barnet för mig med, hoppas så så mycket att det går vägen. Håller alla tummar för dig också! 🥰
  • coccinella

Kul att så många är med här i tråden! Grattis till alla oss som plussat 🥰 

jag undrar om någon mer här tar progesteron?:) jag har tidigare missfall i bagaget och fick av min mamma som är gynekolog i Tyskland rekommendationen att ta 400mg progesteron vaginalt 2 gånger dagligen, fram till v16. så det gör jag nu utan samråd med svenska läkare.. jag kommer berätta för bm vid inskrivning men kommer att fortsätta även om de skulle avråda, då all evidens tyder på att det inte kan skada och i vissa fall minska risken för missfall. I många andra länder (ex Tyskland) rekommenderas man ta det efter flera missfall. har någon av er erfarenhet av det?:) 

Svar på tråden BF september 2025