Inlägg från: Rdlsgdl9922 |Visa alla inlägg
  • Rdlsgdl9922

BF september 2025

Hej alla,
    Jag plussade 00 på nyårsafton! Skrattande

Är idag v6+0. Ska försöka få tid till tidigt ultraljud då vi sist fick missfall.

Fyller 26 år i år och har en dotter född i november 22 sen innan Skrattande

• Rdlsgdl9922
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-07 20:43:59 följande:

Hur känns graviditetsillamåendet för er? Och vilka symptom har ni?

Jag kan nu konstatera att jag nog fått tidiga missfall vid iallafall två tidigare tillfällen under hösten. Hade då exakt samma symptom som släppte när mensen tillslut kom. Trodde en period att jag på riktigt blivit allvarligt sjuk men nu när jag vet hur det känns att plussa och få svart på vitt GRAVID så faller allt på sin plats.

Mina tidiga symptom på Graviditet har varit: 
    - Besk/bitter smak i munnen som kommit och gått
    - Molande värk, precis som mensvärk fast ihållande
    - Ökad mängd saliv i munnen som ibland kommer 
    - Kissnödig oftare 
    - Blir snabbare irriterad 
    - Ömma bröst sedan ÄL som sedan försvann och kom tillbaka 
    - Extremt sparsamma flytningar 

Men illamåendet har jag svårt att sätta fingret på. För mig så börjar illamåendet i magen, molar och värker och sen blir jag som åksjuk på det. Känslan är nästan som innan jag blivit matförgiftad. Vet inte om detta är graviditetsillamående?

Mina tydliga tecken, som vid första, är illamående (framförallt på morgonen) som jag tycker hjälper med åksjuke armband men det kanske är placebo, huvudvärk och extrem trötthet. Skulle kunna sova ett helt dygn haha!

Kissar oxå oftare och brösten känns nästan lite som det rinner mjölk, förstår ju att de inte gör det men känslan är densamma haha!
  • Rdlsgdl9922

Var nyss på tidigt ultraljud :D en liten liten knopp med tickande hjärta :) jag trodde jag var v 8+0/7+6 men blev bakflyttad till 7+2 hehe :)

• Rdlsgdl9922
    Anonym (Magen) skrev 2025-02-01 09:20:32 följande:

Är det någon mer som varit dålig i magen istället för hård i magen? Hehe 

Jag har varit det sen ägglossningen typ, sååå lös och gasig haha!
Svar på tråden BF september 2025