BF september 2025
Hej! Jag är 31 år och detta är min första graviditet. Plussade på julaftonsmorgon (fin julklapp!) 5 dagar innan beräknad mens med digital sticka. Jag blev så chockad att jag tog ett till test två dagar senare, då icke-digital, som visade negativt... blev så stressad, men det var ju ingen fara 😅
Haft ömma bröst sedan cirka 9 dagar innan beräknad mens. Smått illamående vissa morgnar men inte kräkts. Lite tröttare till och från. Mår väldigt bra hormonellt, mycket bättre än jag brukar så hopppas verkligen att det håller i sig.
Jag hade inskrivningssamtal den 30/1 och ska idag till VC och ta tester som vi ska utvärdera hos barnmorskan nästa vecka.
Jag mår bra generellt, men tycker verkligen inte om att inte ha koll på hur embryot där inne mår. Utvecklas allt om det ska? Lever den ens? Hade nästan uppskattat att må ännu sämre för att få som ett "kvitto" på att det står rätt till. Man hör ju ofta om att illamående är bra för då går det som det ska. Lite jobbigt att höra när man inte har det illamåendet 🙃 är i vecka 6 (5+2).
:) .. Kräks knappt men mår illa dagligen och mina mediciner hjälper inte längre. Urusel aptit. Men inte riktigt lika trött generellt längre iallafall. Mkt växtvärk i magen som blivit intensivare sista veckan (kollad hos BM utan ngt avvikande), utöver att magen poppat en hel del och det spänner redan. Samt får inte plats i kläderna så letar gravid-kläder - men jättesvårt att hitta ngt som är både snyggt och sitter bra. Plus att byxor har sällan fickor..
Var hos BM för liten koll igår och fick då lyssna på hjärtljuden