Inlägg från: Anonym (2barnsmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2barnsmor)

BF september 2025

Heh halå, hoppar väääldigt försiktit in i tråden 😅

Två barn från förut,en 5 år och en som snart fyller 3 år.
    Har ett missfall i bagaget som hände i  November, blev helt förkrossad, det kändes så hämskt, kroppen har fått vila och har inte riktit hunni börja tänka på ny graviditet. Men är på äl+ 9 men har plussat imorse me både stickor som mäter med 25mlu och 10mlu.  Hade liksom en känsla att ja ar gravid + illamående + ilningar i äggledare + halsbränna + fryyyyser konstant. 😅

Hoppas hoppas den håller sig kvar nu, bebislängtan är STOR!

Grattis alla andra, hoppas jag får stanna kvar här :)

• Anonym (2barnsmor)

Hej,
    håller tummarna för alla som är ängsliga och oroliga, vet i förstahand hur svårt det är att hålla oron i shack.
    Hjärnan är  nog konstant på högvarv, man vågar liksom inte börja drömma då man är så rädd för MF. Har också svårt att komma in i samma veckor som jag fick MF förra gången, det är liksom första ''målet'' att komma längre in i gravditeten än sist. MEn HUH det är tuft!
    Jag har plussat nu i över en vecka, är ÄL+13 idag bara ennu men plussat med olika märken jättefina träck varje dag, plussade också med CB med veckoindikator 1-2 v i lördags. Känner mig som en testnarkoman 😅😅 

Som P.S Någon som vet om sannolikheten att få tvillingar om man har en Mor eller Far som är det?

Kramar ❤💐

• Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-11 13:16:17 följande:

Jag känner mig rätt orolig.. Har fortsatt testa och tycker det var lite svagare idag. Inga av mina tester har blivit lika starka som kontrollstrecket heller. Är på BIM+2/3 idag. Tog nyss ett CB digitalt med veckoindikator som borde ha sagt 2-3v eftersom jag hade ägglossning 25/12 men resultatet blev 1-2v. 

Har läst väldigt många trådar där folk menar att långsam/svag stegring lett till missfall. Och även om bm sa att graviditetstester enbart visar gravid ja/nej så känns det ju som att en åtminstone borde få lika starkt streck som kontrollstrecket några dagar efter BIM..

Ska gå och ta privat blodprov på måndag för att mäta HCG men just nu känns det rätt pissigt.

Har du hunnit vara på blodprov?  Håller tummarna för dig 🙏🏻
  • Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-14 15:57:05 följande:
    TackHjärta Jag var hos gyn idag och de hittade ingen hinnesäck utan bara en förtjockad slemhinna(?) men jag skulle få ta ett nytt blodprov på torsdag för att se om Hcg rört på sig. De sa att det mest troligt är ett missfall på gång men att det finns specialfall där det ändå gått bra. Så vi får se.

Vi försöker få vårt första barn och jag fyller 38 i sommar så känns liksom som att klockan tickar..
    Hoppas hoppas du får vara en av dem vars det går bra ❤ Hållar ALLA tummar och tår!

Har ni försökt i många år få barn?
  • Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-15 10:05:14 följande:

Blödningen kom igång idag.. Skönt på ett sätt att det kom av sig själv så vi inte behöver vänta ett par veckor och sen sätta igång det medicinskt. Hoppas att det bara blir som en vanlig mens bara. Men såklart så tråkigt att vi nu fått två MA/MF på raken. 

Vi har försökt sen i mars förra året men min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till några bra försök förens vi hittade heminseminering i august. Då gick det direkt men slutade i MA i v12 (säcken hade väx to
     8+2). Sen försökte vi igen direkt efter men prickade inte ägglossning då den kom senare än vanligt. Första riktiga mensen efter gick det igen men slutade nu i missfall i v5+2. 

Jag hoppas verkligen att vi bara haft ?otur? och att det inte är något fel på oss som gör att vi inte kan behålla en graviditet.. 

Neej, styrkekramar i MASSOR!  Va tråkigt det slutade såhär tillsist, vet hur psykist det kan smärta vid MF, ta hand om dig, var snäll med dig själv ❤
    Något är inte ditt fel och jag hoppas du en dag i snar framtid får hålla ert barn. ❤

Har ni funderat på att kolla upp ifall just de är något som är off? Kan ju i vissa fall räcka med att hormonerna är i obalans så har man svårt att bli gravid.

Om det sen påvisas att det inte finns några problem kan man ju bara fortsätta försöka, men ifall det är något man kan få hjälp,med ju förr desto bättre då, prosessen ändå kan ta några månader med undersökningar osv.

Hoppas hoppas vi får läsa mera om er resa i någon BF grupp snart ❤❤
  • Anonym (2barnsmor)
    OkidokiQueen skrev 2025-01-19 11:48:44 följande:

Jag hade min senaste mens 15/12, ägglossning 31/12, plussade svagt 8 januari och fick ett sk ?dye stealer? idag :D 4v + 6d idag. vi har försökt sedan oktober 2024. Varken jag eller sambon har barn sedan innan, vi är 33 och 31.

Hej, va komiskt, jag hade senaste mens 16/12 och ägglossning 1/1 och plussade 8 Januari 😅😅 Och grattis till +, roligt att få följa med nogon som är så nära i BF 🤗
  • Anonym (2barnsmor)

Skulle kunna också testa ännu varje dag fasst jag är 4+4 😅 Fick senast missfall i 4+6 och nu är målet att komma över det, känns som inget är säkert före dess, fasst risken är större före v.13 men endå 😅😅

• Anonym (2barnsmor)
    Madelene1989 skrev 2025-01-23 10:30:15 följande:

Hej! 

Äääntligen får jag gå med i en tråd som denna. Jag är 35 år och jag och min partner har försökt att bli gravida i 2 år. Vi skulle påbörja IVF nu i januari med beräknat äggplock vecka 5. Jag väntade på mensen för att börja med sprutbehandling men den kom aldrig och istället fick jag mitt första plus i livet på stickan.. Chock och ren glädje!!

Jag är nu i v 6 (5+1). Hur mår ni andra som plussat nu?
    Jag är hur pigg som helst, mår toppen, det enda jag känner är lite öm/molvärk i nedre delen av magen. Livrädd för en blödning varje gång jag går på toaletten men ingenting än så länge. Fler som känner av ömhet/molvärk/mensvärk?

Grattisar till ert pluss, va spännande och roligt de blev på det viset 😊 Hoppas du ska  få må bra i graviditeten. :)

Illamående och kunde sova dygnet runt men annars bra, orolig av minsta lilla ilning där nere pga tidigare MF men underlättar att jag får fara på tidigt ultra på måndag hoppas få se ett tickande hjärta 🤗
  • Anonym (2barnsmor)
    Anonym (Smålänning) skrev 2025-02-04 21:17:58 följande:

Hej på er! Inte varit så aktiv här men undrar hur alla mår?

är i 8+1 idag: gjorde ett VUL för en vecka sen som såg perfekt ut! Stämde exakt på dagen med mina beräkningar så det var skönt! Jag tycker att det är så sjukt svårt att dölja magen bara. Det är mitt 3e barn och jag har en riktig bebis mage som är hård o allt!

samt: vilken v ska ni göra KUB? jag ska göra i v.13+2 vilket jag tyckte var sent?

Hej, är i v 9+5 och har exakt samma, magen hård och känner mig hela tiden svälld, också tredje barnet för mig 😅😅
  • Anonym (2barnsmor)
    sthlmkarlstad skrev 2025-04-08 19:39:50 följande:

Hur går det för er med spökveckorna? Jag är nu i vecka 18+3, har RUL på torsdag och försöker att inte flippa ur på att jag har så få symtom och inte känt fosterrörelser än (första barnet)

Hej, hade modekakan på framvägg med första och kände först av sparkar i v.25 😅 samma med barn nr 2. 

Är ni i v.19 med barn nr 3 och har moderkakan på sidan så nu känner jag nog redan av hen där inne 🥰🥰 SÅ mysigt!
Svar på tråden BF september 2025