Gravid och lämnad för en annan kvinna
Tack för alla svar och för er vänlighet, det värmer. Det hjälper att få ta del av andra perspektiv och läsa om era erfarenheter.
Jag kommer definitivt att vilja ha ensam vårdnad, han är inte en pålitlig och stabil person för tillfället och precis som ni säger, han måste visa upp en mer ansvarsfull sida om jag ska känna mig trygg att dela vårdnaden om våran son med honom i framtiden. Han har varit så otroligt impulsiv och obehaglig den senaste tiden att jag valt att inte ha mer kontakt med honom än nödvändigt från och med nu. Det går inte att kommunicera med honom utan han bemöter mig med iskyla och han är dessutom helt likgiltig för situationen han försatt mig och vårat barn i. Oerhört läskig förändring hos en människa man trodde att man kände och som trots allt fortfarande älskar.
Tack igen för all pepp. Fler går gärna dela med sig om ni skulle vilja.
Verkligen ledsen för din skull, jag har själv blivit lämnad under en graviditet och det var inte lätt. Han gick tillbaks till sitt ex och fick ett barn med henne knappt ett år efter vår dotter föddes. Nu är dottern 8 och träffar bara sin pappa då och då, han är ganska strulig. Jag träffade en ny man strax innan hon fyllde 5 och vi väntar vårt andra gemensamma barn nu, dottern är världens bästa storasyster. Det är inte lätt men det blir bättre.
Men när det gäller det där med ensam vårdnad tror jag inte att det räcker att han har varit otrogen och lämnat dig för att han inte ska få delad vårdnad om han vill ha det.. Frågan är ju hur intresserad han är av att ha delad vårdnad. Jag har ett äldre barn också som jag fick när jag var väldigt ung , hon är vuxen nu.. Pappan blev dömd för att ha misshandlat mig och ett tag försökte jag få ensam vårdnad men gav upp efter ett tag för det skulle blivit en för jobbig process. Om pappan vill ha delad vårdnad tror jag det krävs väldigt mycket för att han inte ska få det.