Inlägg från: Anonym (Mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mor)

Gravid och lämnad för en annan kvinna

Fruktansvärt beteende av honom mot dig. Orsaken till att han är så iskall nu är väl för att han egentligen skäms men om inte så är han helt och hållet dålig.

Mina barns pappa lämnade inte mig under graviditet men betedde sig oansvarigt efter. Jag kunde inte åka iväg med barnen några dagar utan att han var otrogen. Fick veta efter att jag lämnat honom men märkte ju och misstänkte innan jag lämnade. Nu försöker han få mig tillbaka men det oansvariga beteendet som genomsyrade mycket i vardagen vill jag inte ha tillbaka.

Jag vet att det finns bättre män och kommer inte hoppa in i en ny seriös relation förrän jag är säker på mannens psyke. Vill inte ha någon som kan leva dubbelliv. 

Som en tidigare skrivit till dig så kommer antagligen deras förhållande gå åt skogen. Om han försöker få tillbaka dig måste du stålsätta dig och bestämt svara nej tack. Önskan om att ha familjen hel är inte realistisk. Det kommer skava. 

Du kommer gå igenom mycket nu med nya omställningar men du kommer klara det. En dag träffar du även en långt mycket bättre man. 

kram

• Anonym (Mor)
    jaha2024 skrev 2025-01-04 08:38:03 följande:

Något som är viktigt. ville han ha barn med dig? 

Läs ordentligt innan du frågar.
    Det står tydligt att de planerade giftemål tex. Det är viktigt k en sån här tråd att utgå från att det hon skriver är tillräckligt. Att vara gravid att bli utsatt för den hör typen av svek är olidligt jobbigt. 
  • Anonym (Mor)
    jaha2024 skrev 2025-01-04 10:14:25 följande:
    Det jag tänker på är att han inte vill ha barn fast de planerade giftemål. han tyckte att förhållandet inte var bra. 
    Ja det kan man tro. Men då gissar jag att du inte själv har barn eller personer i din ålder som varit gravida. Gissar att du är man.
    Oavsett så har den här mannen isf gett extremt motsägelsefulla besked om sina känslor.

Jag har i min omgivning flertalet exempel på hur män har förvandlats till just att svika efter att först vilja, säga sig ångra samt vilja bryta när kvinnan är gravid.
    Där står kvinnan sen ensam. I henne växer barnet.
Svar på tråden Gravid och lämnad för en annan kvinna